Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 2416 ggr
Lusthan
2012-04-22 17:16

Behöver bra forskning på kattkost

Sitter i diskussioner emellanåt om kattens kost och olika behov av mat men har ingenting att hänvisa till mer än forum. Det skulle vara trevligt om ni lärda kunde hjälpa mig lite och länka och slänga upp de filer ni har. Ni får gärna skriva också här. Diskussionerna handlar oftast om fiskallergi och det dåliga med spannmål och dylikt. Tanken är att jag skulle vilja samla alla källor till ett ställe så man bara kan hänvisa till den här tråden när någon ifrågasätter det jag har sagt.

Annons:
BARFmycat
2012-04-22 17:45
#1

Tycker det största argumentet av dem alla är att katten är ett djur som utvecklats för att leva i öknen. Det är inte särskilt gott om marina varelser därTungan ute

Studier bedrivna i ämnet;
Prevalence and Causes of Food Sensitivity in Cats with Chronic Pruritus, Vomiting or Diarrhea
W. Grant Guilford, Peter J. Markwell, Boyd R. Jones, John G. Harte och Josephine M. Wills Food allergy in dogs and cats; a review and report of 43 cases
Carlotti, D. N., Remy, I. & Prost, C
An open prospective investigation into aetiology in a group of cats with suspected allergic skin disease
O’Dair, H. A., Markwell, P. J. & Maskell, I. E
Lymphocytic-plasmacytic colitis in the cat
Nelson, R. W., Dimperio, M. E. & Long, G. G.
Food allergy in the cat: a prospective study of 13 cases.
Rosser, E. J.
Feline dermatology 1900–1978: a monograph—food allergy.
Scott, D. W.

Feline dermatology 1983–1985: the secret sits.
Scott, D. W.
Food allergy in cats.
Stogdale, L., Bomzom, L. & Bland, van den Berg P.

Skin responses in the dog and cat to ingested allergens.
Walton, G. S.

Spontaneous allergic dermatitis and enteritis in a cat.
Walton, G. S., Parish, W. E. & Coombs, R.R.A.
Food hypersensitivity in cats: 14 cases
White, S. D. & Sequoia, D.

Angående spannmål, vad är det du är ute efter att få för forskning där? Det är ju, om jag vänder på steken, inte bevisat att katter har något behov alls av kolhydrater. Kolhydrater i form av spannmål kan dessutom ensamma hållas ansvarig för foderåterkallningar pga giftiga svampar, giftigt mögel, aflatoxin och salmonella. Spannmål är den största orsaken till varför det överhuvudtaget sker återkallningar av hund och kattfoder.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Lusthan
2012-04-22 18:31
#2

Tack! :-) Det är väl sånt som styrker det dåliga med för mycket spannmålen i maten för katter jag tänker på.

Upp till toppen
Annons: