Annons:
Etikett22-övriga-frågor
Läst 4995 ggr
Emaljoh4
2012-04-08 15:05

City Gross

Ska till City Gross om en månads tid, och skulle vilja ha tips på vad jag kan köpa. (Jag bor inte i närheten av City gross, så ser detta som ett tillfälle).

Allt ni hitta på citygross helt enkelt, från hjärta till revben. Gärna exakt vad det heter. Så kommer jag skriva ner, och ta med mig lista, Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
LaSadie
2012-04-08 17:53
#1

katt eller hund?

BARFmycat
2012-04-08 19:12
#2

Oxsvans
Grissvans
Lamm att koka/koklamm (det heter så)
Hel kyckling
Kycklinglever
Kycklinghjärta
Kycklingmage
ox/gris/lammhjärta
ungnöt/gris/lammlever
Grisnjure
Kalvnjure
Tunga
Späck
Kotlettspill
Fläskben
Revben (gris/lamm)
Kamben (gris/amm)
Lax och strömming, fiskrens (ej till katt) kan man få gratis om man ringer i god tid och talar om att man kommer

Diverse muskelkött som skinkstek, picnicbog, högrev, fläsklägg, fransyska osv brukar vara billigt, även färser.

Kan ju även vara en idé att ringa innan man kommer och fråga vad de ska ta in, och vet man att man ska ha något särskilt kan man ju fråga om de kan ta in just det även om de kanske inte tänkt det från början, och kanske lägga undan så det inte tar slut. Tånkte så du slipper pka i onödan.

Jag älskar CityGrossSkrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

wesdi
2012-04-08 21:10
#3

Du kan även gå in på City Gross hemsida och söka fram den butik du ska besöka och då titta i *veckans flygblad*.. de kommer ut med ett reklamblad varje vecka som även finns på resp. butiks hemsida. Allt står naturligvis inte där men lite…

www.citygross.se

Hälsningar Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Emaljoh4
2012-04-08 23:35
#4

#1 Hund.

#2 Tack så mycket för en mycket utförlig lista! Skrattande Jag åker inte enbart för CG, men nr jag ändå ska dit, så tänkte jag absoljut passa på!

Jag är lite småbitter att vi inte har CG här, men en sak är säker, när jag flyttar hemifrån ska jag bo någonstans där CG finns, och då ska jag barfa vovven helt och hållet. Glad

#3 Tack för tipset! Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

BARFmycat
2012-04-08 23:39
#5

#4

Jag bor också långt ifrån CityGross, men det är där jag gör 90% av mina inköp till katterna, så jag planerar noga innan jag åker dit och åker aldrig därifrån besviken!Tungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Emaljoh4
2012-04-08 23:39
#6

#5 Visst har jag förstått att det är väldigt bra priset också? Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
BARFmycat
2012-04-08 23:41
#7

#6

Ja mycket bra pris, och bra kött. Svenskt och GMO-fritt, hög kvalitét. Visst kan man hitta billigare ibland på kampanj i närbutiker, gör jag det brukar jag köta de där resterande 10%en där men generellt så allt på CG. Inälvsmaten är ju väldigt billig.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Emaljoh4
2012-04-08 23:42
#8

#7 Låter toppen! Skrattande Läängtar!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Zipzee]
2012-04-11 15:31
#9

Till att börja med ber jag TS om ursäkt för att jag kapar tråden, men kände att det var onödigt att skapa en helt ny tråd för en fråga.

#2 Har sett att ICA säljer oxsvans i bitar, är det sån du menar? Har funderat på att köpa det, men är rädd att han ska sätta benbitarna i halsen. Bitarna är ju i lämplig storlek till en liten hundmun men vill helst undvika kvävningskatastrof Skrattande

Emaljoh4
2012-04-11 16:20
#10

#9 Det gör faktiskt inget. Jag har sett de där oxsvansarna också, och har undrat samma sak! Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

BARFmycat
2012-04-11 20:13
#11

#9

Ja det är såna jag menar.

Alltså, man får ju göra en avvägning vad man själv anser är en risk. Tex så anser jag att det är riskfritt att ge sågade fläskben till katt, pga att de tyggar så försiktigt, men till hund skulle jag uppmana att man är försiktig med det så de inte skär sig om de äter för fort. Samma med märgben, har man en hund som tuggar mycket så tycker jag inte att man ska ge det då det är lätt att de då får tandfrakturer, men om de mest slickar eller gnager försiktigt så är det inga problem att ge, även hålet i märgbenen kan de fastna med käken i, så då får man ju tänka på det om man har en hund med käke i den storleken.

Lika får man tänka om ens hund skulle kunna vara så glupsk så att de sätter i halsen eller slukar helt, då kanske man inte ska ge det. Ägaren känner ju sitt djur bäst och vet bäst hur de beter sig, det är ju lite svårt för mig att svara påGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

SuperLimm
2012-04-12 11:26
#12

Jag köpte oxsvansar för att katterna skulle få men de är inte intresserade ett dugg på de stora bitarna så dom har min cocker spaniel fått. Hon är VÄLDIGT glupsk och äter allt hon kommer över men hon tuggar sönder allt och lämnar inget kvar, hon har heller inte satt i halsen någon gång pga en oxsvans. Men kycklingvingar får hon inte för dom sväljer hon hela och dom kommer upp efter en liten stund igen. Enda gången hon tar sönder benen i vingarna är om de inte är tinade helt.

Mvh Linn

[Zipzee]
2012-04-19 15:39
#13

Heja City Gross!

Var nyss där och köpte lammben, grisknorrar, grillklubba (ser ut att vara en köttigare variant av revbenspjäll) och kycklingvingar. Vovven ligger nu och smaskar på en grisknorr och ser ut att vara i sjunde himlen. Barnsligt billigt var det ju dessutom Skrattande

Annons:
BARFmycat
2012-04-21 12:16
#14

#13

CityGross äger!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: