Halvbarfa
Hej!
Jag hoppas att någon därute kan komma med lite råd. Min katt är 13 år och har under de senaste året gått över från att vara en torris till att nu helt äta burkmat. Hon har känslig mage. Hon älskar rå lammfärs vilket hon får 2 gånger i veckan med en rå äggula på. Jag skulle vilja ge henne rå lammfärs/nötfärs dagligen. Tänkte halvbarfa och ge henne ca 50% burkmat och 50% rå lammfärs. Har provar att ge annat rått kött men hennes mage brakar ihop. Om jag ger henne 50% burkmat och resten rå färs vad behöver jag lägga till i kosten?
Multicat? Lacipos?
Benmjöl? Hon äter inte hjärta eller dyl som jag lagt fram. Kan mulicat ges stället för hjärta och lever? Undrar alltså hur man på ett smidigt sätt kan ge henne den älskade lammfärsen utan att hon får några bristsjukdomar. Hoppas någon kan hjälpa mig och min katt:)

Jag vet inte hur multicat fungerar riktigt, men du kan ju göra som så att till färsen så kan du ge ½-1g äggskalspulver per 100g köttfärs, och utav den mängd köttfärs du ger kan du ge 5-8% lever (ganska enkelt att mosa med gaffel och blanda med) så blir det rätt så komplett.
Tex:
460g färs
40g lever
3-4g äggskalskalk
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Hej!
Tack snälla för svar!
Vilket är bäst att använda äggskal eller kalcipos?
Hur mycket kalcipos ska jag tillsätta i så fall?

Kalcipos kan jag ingenting om då jag aldrig använt det, så det får du läsa dig till någon annanstans. Fördelem med äggskalskalk är ju att det är gratis, bara att ta reda på skalen från ägg man använder (förutsatt att man gör det)
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Tack för din hjälp!