mogen för barf?????
historien är lång,men det började med att min katt utveclade allergi.
vi började med allergifoder,sedan prövat mig fram och på så vis kommit så långt att jag vet att han är allergiskt mot fågel och spannmål, jag har inte testat fisk för att jag vet att det också är allergiframkallande
att sedan hitta lämpligt foder har sannerligen inte varit lätt,har lagt ner jag vet inte hur många timmar på att studera foderinnehåll på olika foder
det min siames musse klarar att äta idag är
mjau tetra med lamm
zivi peak med lamm och har även testat hjort och det gick också bra
så lamm och vilt kan funka..
har inte testat gris eller nöt
så har långt är vi kommna nu och det är i denna härva jag börjat fundera på barf och funderingar kommit….vad ger vi våra djur egentligen för mat?
har läst lite om barf,en del hemsidor kan man beställa barfmat, men jag fastnar igen.. det är främst utvecklat för hundar…och det som finns för katter,ja där används kyckling.
finns det föslag på hur man skulle kunna utveckla detta?
sofie
De rena köttblandningarna som finns för hundar kan du använda till katter också. Däremot ska du inte använda färdigt färskfoder för hund. Hos Nordic, Bravo och Klass (färskfoderföretag) kan du köpa rena köttblandningar. Vill du inte köpa från färskfoderföretagen, kan du köpa allt du behöver i affären. Du kan använda kött från alla sorters djur. När det gäller ben, så kan det vara svårt att få katten att äta andra ben än från kyckling. Alternativet är ju då att du ger benmljöl, Calcipos, eller krossade äggskal som Calciumkälla. Proportioner kött/benmjöl(äggskal)Calcipos finns i ngt inlägg här på sidan.

Det går ofta att hitta allt man kan behöva till BARF för katt i alla fall på CityGross, de har ofta lammprodukter och då både lever och hjärta, som man måste ha om man ska BARF:a. Jag tycker att du ska testa om katten tål fläsk och nör, fläsk är jag nästan säker på att den redan tål efterson Mjaus produkter är baserade på fläskkött.
Håller med Heffipeffi att det kan bli svårt med ben, men då finns det ju alltid benmjöl och Kalcipos att ge. Om man ger äggskal istället som kalkkälla ska man ge ½-1g äggskal per 100g kött.
Kan även tipsa om Husses blötfoder, som har en sort med 100% lamminnehåll.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

I affärer där många nysvenskar handlar brukar det finnas gott om bra o billiga köttdetaljer, t ex PriseXtra i hallonbergen hade ofta billigt lammhjärta o lammtestiklar. fast dem fick jag koka, gick ej att dela på i rått skick, stora som pingisbollar.
Kan tänka mig att man skulle känna sig dum om hunden dog av att den satt en testikel i halsen, iaf om man behövde förklara det.
I små kvarterslivs som drivs av invandrare finns ocks ofta bra köttdetaljer. Många styckar själva o då kan man få ben o annat överblivet puts. Får jag på ICA i Åkersberga oxå iofs.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.