Barf röra katt vill ej ha
Kattskrället vägrar äta det.
Malde kycklingvingar blandade det med kalv och lamfärs.
tillsatta lever och hjärta.
Hur kan man få det till att bli smakligar?
Du kanske ska försöka att börja med att ge en ingridiens i taget.
oki skall prova det

Hur har katten ätit innan, fri tillgång eller portion?
Äter katten blötfoder?
Äter katten kött i vanliga fall?
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Jag ger mat när den är hungrig-
Ja han har ätit kött och blötmat innan.
Störigt när man gjort en stor laddning och frysigt in och skrället ej vill äta

Börja införa portionsutfodring till att börja med, så han får bli ännu hungrigare. Jag rekommenderar tolvtimmarsintervaller, alltså om du ger frukost 7 på morgonen så får han middag 19 på kvällen.
Sen kan du börja med att blanda röran med blötfoder, till slut minska andelen blötfoder och öka andelen BARF-röra. Till sist så kanske det räcker med att du bara ger lite blötfoder ovanpå röran för att han ska äta allt. Bara häromdagen fick min lillkisse för sig att han minsann inte skulle äta älgkött, så jag tog biten, stoppade den i en blötfodertetra, där fick den ligga under dagen och så fick han den igen till middag, och då slank det ner som ingenting!
Jag vet att man blir besviken när de inte äter när man ansträngt sig, fixat och donat, men man får ha tålamod och vara införstådd i att det kan vara en lång process att få katten att börja äta BARF. En kusin till mig förberedde sina katter ett år i förväg innan det idag går friktionsfritt. En annan kusin tog det en vecka för, och mina katter åt på en gång som om de aldrig gjort något annat. Katterna är individer och det är olika hur bra de anpassar sig till det nya käket!
Jag har en del tips om detta med övergång på min hemsida under ställa om till BARF
Skall börja med 12h imellan.
Gäller på torrisarna med men dom är snart slut.

Hittade en tjej som gjorde såhär för att få sin katt att äta som var van vid torrisar, tyckte det var smart!
Ja att jag inte tänkt på det.
Kan köra torrisarna i kvarnen samtidigt som köttet.

Jo så kan man göra, eller köra torrissarna först så du får dem som ett pulver diu bara kan pudra på sedan. På bilden är dem körda i en kaffekvarn som mal bönor, men man kan även mortla.
Har varken mortel eller kaffekvarn.
Jag provar mig fram

Du kan försöka lägga nåt gott på kötet också, nån klick olja, eller äggula :)
Välkommen till ferretplanet.se :)