Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2967 ggr
Maja2
3/23/12, 2:40 PM

Menyförslag?

Jag vet att jag sett något sådant…. har för mig att det tipsades om ett sådant, men jag HITTAR det inte.

Jag är mer och mer inne på att börja Barfa, efter undersökningen som BARFmycat gjorde och redovisade, och diskussionerna som följde :)

Men jag känner att det är en djungel … försöker lära mig, men skulle vilja ha en färdig meny att studera, för att kunna förstå det här med proportioner osv.

Annons:
aleexx
3/23/12, 3:38 PM
#1

testa http://barfguiden.blogg.se/

kan nog funka bra för att få lite kött på benen med barfkunnandet ;)

vallhund
3/24/12, 9:12 AM
#2

http://www.jipotimas.se/zencart/index.php?main_page=page_3&zenid=f34ea0380a75f0fad3e399296d0cd4df

Är nig en bättre källa. Att bara ge hybdeb köttfärs som animalisk ingrediens är knappast speciellt bra, o det är dessutom dyrt.

Den som # 1 länkade tikk innehåller diverse felaktigheter, den rekommenderar vitlök, vilket är lika farligt för hunden som  alla andra lökväxter. O vindruvo skall inte ges till hund öht.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

aleexx
3/24/12, 9:31 AM
#3

#2

Vitlök innehåller ju antioxidanter så varför skulle man inte kunna ge det till hund?

vallhund
3/24/12, 10:29 AM
#4

All lök, inklusive vitlök o thiosulfat som bryter ner blodkärlen som sen leder till aneni, i stora mängder är all lök falig. Hunden kan inte bryta ner thiosulfat, utan det lagas i kroppen.

Hunden behöver inte äta kolhydrater, annat än ca 10 % som man kan ge för säkerhets skull till dräktiga o diande tikar. Hundar producerar de kolhydrater som den behöver.

Hundar har  ett kortare o snabbare marsmältning system, o det är inte bevisat att hund belver fibrer.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

aleexx
3/24/12, 11:06 AM
#5

huh, där lärde man sig något nytt :)

BARFmycat
3/24/12, 9:25 PM
#6

Är det hund, katt eller iller du är ute efter förslag till?

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Maja2
3/24/12, 9:27 PM
#7

Hund. Jag har tre hundar, en fjärde på ingång. Jag ger i nuläge Acana torrfoder, men ofta ger jag kyckling, grisfötter, rått kött.

Upp till toppen
Annons: