Annons:
Etikett02-hund
Läst 2493 ggr
Heffipeffi
2012-03-04 00:14

Vomens innehåll

Jag har fått bl a vom från hjort. Har inte tagit hand om det ännu, men funderar på hur jag ska gära med innehållet. Det borde ju vara det idealiska att ge, istället för grönsaker. Hur brukar ni göra, ni som köpt/fått vom och ska ta hand om den själv. Brukar ni skölja ur innehållet ur vomen, eller ger ni hunden innehållet också.
Förstår att jag har några timmar av inte alltför trevligt arbete framför mig Rynkar på näsan

Annons:
BARFmycat
2012-03-04 13:54
#1

Jag skulle definitivt gett det med innehåll! Guldläge på både spjälkade vegetabilier men även nyttiga bakterier!

Och nej, du har verkligen inte kul jobb framför dig, jag har stått och malt vom en hel dag förut, som förvisso var tömd på innehåll, och det luktar inte gott alls…Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Heffipeffi
2012-03-05 00:45
#2

Uurk, säger jag… Vad gör man inte för sina hundar. Tycker att hela jag, trots noggrann dusch luktar vomRynkar på näsan

Jag malde inte vomen, utan skar den i lagom stora bitar. 
Jag kommer att få mera slakavfall från detta ställe, så då blir det kanske aktuellt att mala i stället pga platsbrist i frysen.

pius314
2012-03-06 11:19
#3

Men det är ju strålande news,

jag har bara hört att man måste "rensa den" och att det är ett tufft jobb. Men om det är innehållet som skulle rensas bort så håller jag med #1. Måste ju vara guld att få både vom och vegetabilier som är bra för magen!

jag har ett slakteri som skänker bort "orensad" vom, och eftersom ajg inte vetat vad det innebar har jag inte hakat på. Men nu, vom - here I come!

:-)

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
Sugiyama
2012-03-06 13:45
#4

Jag skulle tömma ur innehållet då mina hundar inte äter det.

pius314
2012-03-06 14:05
#5

min äter innehållet i kaninmage… undrar om det kan jämföras…

blir nyfiken hur som helst, måste prova Cool

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
Sugiyama
2012-03-06 15:11
#6

Mina ruskar ut innehållet och då är det bättre att ta ut det själv och slippa kladdet.

Annons:
Heffipeffi
2012-03-07 00:46
#7

Jag behöll inte allt innehåll, men lät det som satt kvar på vomen vara där.  Dvs jag skjöljde inte bort ngt.  Innehållet var inte kladdigt, utan ganska fast i konsistensen.

pius314
2012-03-07 04:55
#8

#7 gick det ner då? Eller blev innehållet ratat. Som hos Sugiyama?

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
Heffipeffi
2012-03-07 17:53
#9

#8 Hundarna åt med god aptit, däremot ville inte katterna ha det. Nästa gång får jag väl göra speciella påsar med sköld vom till katterna.

Nu var det här vom från hjort. Jag vet inte om det är ngn skillnad när det är nötvom. Men de borde ju äta ungefär samma kost, så skillnaden bör inte vara så stor.

Upp till toppen
Annons: