Annons:
Etikett03-katt
Läst 1918 ggr
NinaS
2/21/12, 12:26 PM

Hela foderdjur till katt?

Är det någon här som ger hela foderdjur till sina katter? Vad? Fördelar och nackdelar?

Annons:
BARFmycat
2/21/12, 1:16 PM
#1

Jag gör det inte längre, men jag har gett möss och råttor till mina katter förut. Jag tycker att det är skitpraktiskt, faktiskt.

Jag skulle definitivt göra det igen om jag hade möjlighet, man behöver ju inte tänkapå någonting eftersom man vet att måltiden alltid är kompletterad. Kanin däremot fungerar inte som helfoderdjur i längden, för det innehåller för lite taurin.

Råttor var lite problematiskt för de var för stora, så jag fick dela dem för att det inte skulle bli för mycket, och då blir det ju olika näringsinnehåll beroende på om katten fick huvudet eller rumpanTungan ute
Jag brukade köra huvuden ena dagen och rumpor den andra, så räknade jag det som komplett.

Om man ska köra med enbart helkroppsutfodring så tycker jag att det är viktigt att man varierar djursorter, alltså att man ger både mus, råtta, kanin/hare och kycklingar, för att precis som när man ger vanlig BARF, variera proteinkällorna för att minska risk för allergi.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: