Annons:
Etikett15-problematik
Läst 2711 ggr
pius314
1/31/12, 10:52 AM

matvägrar mm

Hej, skulle vilja få lite tips kring min snart 1åriga boxer som betett sig lite annorlunda sista tiden. Normalläget för honom är att han ÄLSKAR all mat! Ben, knorrar, grisfötter, färskfoder… han älskar allt!

Han har matvägrat några morgnar, inte ens godis går ner. Det har porlat och mullrat i magen och han har vaknat jättetidigt och vill ut och äta gräs. Sen har avföringen varit en smula lösare än vanligt (och efter ett tag med gräs i) men inte diarré. (det hände en gång i julas också men bara en dag).

Den frukost han inte äter brukar gå ner efter förmiddagspromenaden och sen äter han middag som vanligt.

har hänt 3 dagar förra veckan,

emellan är han som vanligt, äter frukost och middag (kyckling-korv eller vom-korv spetsad med kaninmage för magbalansen). Han har inte fått några ben sista veckan, och innan det har jag övervakat honom noga, så det borde inte vara nåt sånt som sitter på tvären…

de dagar han har matvägrat har han varit pigg på promenaderna men bara sovit emellan. han har inte varit lika "på" som vanligt, utan lite mer loj. (inte som i helt borta utan bara en lite lugnare variant av sig själv.)

Han tappar också massa hår, om man tar en nypa mellan fingrarna lossnar säkert 10-15 strån (men han är inte matt i pälsen) och har röda strimmor i öronen…

Har såklart googlat och tänkt på demodex, tonsillit, inflamation i magen, nåt som sitter fast… (fast det stämmer bara med några symptom i taget. Kan ju vara flera saker förståss)

Vi har fått en veterinärtid idag, men "typiskt nog" är han pigg och äter som vanligt idag…

Någon som har bra tips på info att ge vetten eller saker att tänka på.

Eller teorier om vad som kan vara fel…

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
Annons:
pius314
1/31/12, 9:54 PM
#1

Såg att jag inte fick med att han har kräkts de dagar han varit hängig… Men inget hittades hos vet. :-S Hoppas han fortsätter som vanligt…

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
Upp till toppen
Annons: