Kycklingskrov
Någon som har någon aning om var man kan köpa kycklingskrov i Göteborgstraken nuförtiden?
Sen "min" slaktare slutat så är det helt kört tycker jag. Närmaste jag har är Orust, och i och med att jag åker kommunalt får jag bara med mig 10 kg åt gången, vilket går åt på….tja 10 daga. Så resan gör att det blir lika dyrt som att handla i matvaruaffären.
Så någon som vet något annat ställe i närheten?
Annars är det väl en frys som får införskaffas, frågan är vad man ska ställa den bara.

Jipotimas har väl en återförsäljare där?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

De säljer ju inte hela kycklingskrov.
#2 Jo, Jipotimas säljer kycklingskrov. Om inte återförsäljaren har det hemma, kanske du kan be att de tar hem det.

#3 Finns ingenting på deras hemsida om det, därför antog jag att de inte sålde det.
JAg har köpt därifrån förut. Det kanske är en tillfällighet att de inte har det just nu.

#5 Det är möjligt. Har aldrig sett det på deras hemsida. Vad kostade det när du handlade?
Kommer inte i håg, det var ett tag sedan jag köpte, men jag tror ungefär lika mkt som, vingarna.
Äter du kyckling själv kan du ju passa på mär det är x-trapris på kyckling att köpa ett lager. Då skär du bort fileerna och klubborna till dig själv, så ger du resten till illrarna. Det blir nästan billigare än att köpa skrov.

#7 Jag köper vanlig kyckling till illrarna nu. Men det går åt över 1kg per dag.
Vad jag menar är att om du brukar köpa klubbor, eller fileer till dig själv blir det totala priset lägre om du köper en hel kyckling och delar med illrarna, än om du skulle köpt fileer till dig själv och skrov från t ex jipotimas.

Har inte direkt råd att köpa kyckling till både mig och illrarna. Då får illrarna hela kycklingen istället.
Däremot kunde jag föda illrarna väldigt billigt då jag betalade 6kr/kg för skrov.
6 kr är lagom pris ;-)

#11 Ja, det är ju det, speciellt när man har djur som äter massor då är det inte kul att betala 20-25kr/kg istället.
Det gör ganska mycket pengar på en månad.
Ska du få så biilliga skrov måste du nog hitta ngn gårdsbutik som slaktar själva. De brukar bli glada av att bli av med "avfallet". Men ska du köpa från ngn som säljer "BARF-ingridienser" så får du nog bereda dig på att betala 20-25 kr/kg.

Därför jag undrade i mitt första inlägg om någon kände till någon slaktare. För det är enbart av slaktare jag har köpt hela tiden.
Jag har aldrig handlat från affärer som säljer Barf-ingridienser. Kött är ju kött och det finns ingen anledning att betala mer för att de är förpackade på ett visst sätt:)
Jipotimas skrov är dyrare än hel kyckling. Fördelen är att dom ska vara ekolokiska.

Inte om man köper kartongsvis, 14 - 20 kg i en enda stor klump, minns inte priset, men det är knappast ½ av vad kyckling i affären kostar.

Inte om man köper kartongsvis, 14 - 20 kg i en enda stor klump, minns inte priset, men det är knappast ½ av vad kyckling i affären kostar.
Aha men jag kan inte beställa av Jipotimas längre utan måste köpa av återförsäljare och då blir det styckpris och dyrt. Men jag köper sällan skrov då jag tycker det blir för mycket ben. Vi gillar kyckling och köper fäska, hela, äter filéerna och ger hunden resten.