Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1558 ggr
BroderShinto
2012-01-16 11:54

Barf matte

Hej! Upptäckte BARF föra veckan och ska få min första kattunge på fredag. Det här med barf lät ju jätte intressant men svårt! Jag har läst olika att man ska ge dom blabla % av sin vikt och 1% av det. Vad för procent grejer ska man tänka på? För det känns som att man kommer råka ge för lite eller för mycket av något. Men jag vill ju inte att min rädsla ska förhindra att min kisse får bra mat :)

Annons:
LaSadie
2012-01-17 14:46
#1

som jag har förstått ska man inte vara så noga med att de ska få x% av sin vikt när de är växande katter. Våra har inte fått det iallafall och de är stora och starka katter :)

BroderShinto
2012-01-17 15:11
#2

Jo det är ju sant men det där med lever, skulle det väl vara 8%? av deras vikt? För annars var det väl farligt eller ska man också vänta med det tills han har växt klart? :)

[Gemm]
2012-01-22 20:39
#3

Kattungar får så mycket de orkar äta i princip men du måste fortfarande hålla dig till vissa gränser för lever och ben då för mkt eller för lite (procentuellt och i förhållande till deras vikt!) inte är hälsosamt.

Kattungar har precis samma näringsbehov som vuxna katter men de behöver mer av näringen så slösa med mat men håll en hälsosam nivå på lever och ben.

Upp till toppen
Annons: