Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2177 ggr
Mooniq
2012-01-13 08:36

Feta husdjur på Västnytt 13 jan

Våra hundar o katter blir allt fetare.. jag skrev till västnytt o påtalade att katt/hundmaten innehåller mycket spannmål - vilket dom inte kan ta till sig speciellt bra. Kanske någon med stora kunskaper i Barf oxå ska skriva till dom..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
LOLslashFREAK
2012-01-13 10:07
#1

Håller med dig! Mina djur äter inte Barf men skulle gärna låta dem göra det (men mor o far vill inte) men håller defenetivt med om att innehållet i torrfodren är sämre än de borde.

Alldeles för mycket spannmål och pulverskit. Enligt min åsikt och erfarenhet borde de innehålla mer rena köttprodukter som har ett naturligt ursprung och som innehåller näring. Jag gillar inte alls en massa mjöl och malda potatisskal.

Galenpanna

BARFmycat
2012-01-14 11:55
#2

Du kan inte fotografera eller scanna in vad de svarade och vad du skrev?

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Mooniq
2012-01-14 12:00
#3

#2

Jag har inte fått något svar -jag förväntar mig nog inget svar heller..

Veterinären som de intrevjuade sa att ungefär för 10 år sen började de se tendens till fetma på hundar/katter.. Min egen gissning är - att då började även tillverkarna av hund/kattmat införa mer kolhydrater - spannmål, ris, majs och potatis - sånt som katter och hundar har svårt att ta till sig men som höjer deras blodsocker och som gör att insulinet sparar in som fett..

Därför hade det varit bra om någon som är duktig på Barf/näringslära oxå hade skrivit till västnytt och förklarat lite om djurens föda.

Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: