Annons:
Etikett15-problematik
Läst 2798 ggr
LaSadie
12/13/11, 10:07 PM

Inget hopp?

Har just nu en diskussion på ett annat forum med en tjej som läser till veterinär nu. Hon anser att torrfoder är bra för katter och det är även det dom lär ut Förvånad Finns det inget hopp för blivande veterinärer? Kan ingen av er som har mer koll och kunskap än mig föreläsa för dom så de lär sig nått vettigt Obestämd?

Annons:
Katti
12/13/11, 11:51 PM
#1

Tyvärr är de helt köpta av fodertillverkarna. Jag skulle tro att det är de som är inne och föreläser för de blivande veterinärerna. Vet i alla fall att de har vidareutbildningar för de redan utbildade…

Minst lika hemskt är det att detsamma gäller på humansidan. Suspekta företag som Becel är inne på dietistutbildningarna och håller i delar av utbildningen om fett… Och när vi blir sjuka är det läkemedelsföretagen som skuriver klatchiga broschyrer som vi får med oss hem för att lära oss hur vi ska leva med vår sjukdom. Ligger det i deras intresse att vi blir friska kan man fråga sig…?!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Rose1
12/14/11, 7:45 AM
#2

För närvarande är det ca 5 timmars näringslära på veterinärutbildningen.
Och den leds av Marie Sallander…

När veterinärerna väl kommer ut i arbetslivet kommer "utbildningarna" från foderföretagen.

Min veterinär har inriktning på tänder, och rekommenderar kycklingvingar och liknande till katt.
Även mer lättuggade ben till hund.

Så det handlar nog tyvärr om ren okunskap då de rekommenderar torrfoder.
Katter tuggar inte heller så noga. Det är deras tänder inta anpassade för.
Har själv en nästan tandlös katt som trots detta äter lite torrfoder utan problem.
Men de får mest färsk mat.

Zabbio
12/15/11, 5:56 PM
#3

Kan glädja er med att vi fick kurs/föreläsning av barf på djursjukvårdsutbildninn :)

Dock räknas inte den utbildningen för den suger och ger ändå ingen legitimation.. men vi fick föreläsning  om barf.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: