Annons:
Etikett03-katt
Läst 2091 ggr
celija
11/3/11, 3:50 PM

Hur mycket äggskal?

Min katt vill inte äta ben i kycklingvingar, han kan tugga i sig lite men

inte i närheten av så mycket han behöver så jag tänkte komplettera med äggskal. Jag vet att han äter äggskal och han är redan himla

kräsen med maten så jag vill inte börja experimentera med benmjöl.

Men jag fattar inte hur mycket jag ska ge, jag har bara hittat två trådar i  ämnet och blev inte ett dugg klokare. Någon som kan förklara lite enkelt?

Annons:
swingtime
11/8/11, 3:40 AM
#1

Hej!
Jag har varit på barfspåret länge men först senaste halvåret kommit till skott. Katterna, jag har tre stycken, mår så bra!

Jag ser även mentala förändringar hos en KKS-skyggis jag har haft i flera år, som att han kanske behöver den här maten för att må bra

.Frågan är lite om proportioner, eftersom alla tre är fd uteliggare, kan jag inte väga dem, hur uppskattar man matmängden?

Heffipeffi
11/8/11, 11:25 AM
#2

#1 Det är aå olika på katter hur mkt mat de behöver. Många ger sina 2-3%. men mina kräver 5-6%. Du får helt enkelt prova och se hur katterna mår. Är de hungrig får du ge mer, blir det mat över ger du mindre.

Lina R
12/7/11, 12:42 AM
#3

#1, vad menar du med kan inte väga dom? Ställ dig själv på vågen. Anteckna. Tag kisse i famnen, ställ dig på vågen. Anteckna och dra bort din egen vikt för att få fram kattens vikt =).

Eller är dom fullständigt ohanterbara?

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Upp till toppen
Annons: