Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2492 ggr
Mia
11/18/11, 12:31 PM

Kräsen katt

Hur gör man om man vill helbarfa sina katter men har två rätt kräsna katter? Den ena är en kastrerad hankatt på 1 och ett halvt år, har ätit torrfoder och blötmat hela livet, nu endast torrfoder. Han är enormt kräsen och ibland går inte ens köttfärs ner, försökte idag med kycklingfärs blandat med äggula men det gick inte hem. Den andra är en hane på 13 veckor som slickar lite på det men går sedan därifrån.

Har ni några tips? Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Annons:
Anne.K
11/18/11, 12:55 PM
#1

Sätter en tass här då detta är ganska aaktuellt för mig med med mina gamla herrar (den ena är runt 6 år och den andra blir 8 år snart).

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

LaSadie
11/18/11, 5:01 PM
#2

Inte ha mat framme hela tiden, då blir de lite mer… desperata (baseras bara på min feta katta som tror hon ska döööö om hon inte ser mat i skålan). Strö torrisar över, gjorde det för att locka våra katter med mer blötmat, och det funkade :)

[trollskogen]
11/22/11, 12:02 AM
#3

Våra hundar och katter alla utom en katt äter inte rått oavsett .

Men om jag kokar kycklingen lite då äter dom det .

Jag vet inte varför .

Lusthan
11/24/11, 5:04 PM
#4

Mina åt inte heller till att börja med och är fortfarande lite halvt skeptiska till ben. Men prova att krossa torrisarna och ge de så och sen strö över maten och liksom gnugga in det i maten som nån sorts krydda eller nått. Det kanske fungerar.

Gilan
11/25/11, 10:37 AM
#5

Lusthan jag bor i Mariestad och kan efter beställning ta hem barf ifrån zooprodukter i simrishamn. De har kyckling och kalkon delar för mellan 24 och 30 kr kg=) som fötter, vingar, halsar, inälvor m.m

Inte så långt att åka mellan örebro och mariestad!=)

Lusthan
11/25/11, 10:45 AM
#6

Nej det är enbart ungefär en timme. Inte helt fel faktiskt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: