Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2386 ggr
[Highonbluetomorrows]
2011-11-21 14:53

Billig barf till katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag är helt ny gällande barf men vill gärna börja ge mina katter lite barfmat som komplement till vanlig blötmat och torrfoder. Om det fungerar bra kanske vi går över mer och mer till barf, det får tiden utvisa! Just nu vill jag bara ha tips på billiga, bra barfprodukter, var man köper dem och hur man ska förbereda dem (frysa, värma, dela, rensa, etc).

Jag har en kattunge som är tolv veckor och underviktig, samt en kastrerad katthane som är normalviktig och ett år. Finns det några viktiga skillnader gällande vad dessa kan/bör äta? Kan den lilla äta ben till exempel eller är det bättre med enbart färs?

Om man till exempel ska köpa kycklinghjärtan i en butik: VAR i butiken ska man leta då? Är det vanlig frysdisken för kyckling?

Buspojkarna vill ha något gott :)

Annons:
[trollskogen]
2011-11-22 00:00
#1

Vart bor du ?

Kolla efter bortskänkes tuppar på blocket annars.

Gilan
2011-11-24 16:31
#2

Kycklinghjärta, lever och mage brukar finnas på willys i kyldisken. Annars kan man be de flesta matkedjorna ta in det. Kycklingvingar, Färs viktigt att variera sorter, grytbitar(finns ofta karre spill att köpa billigt i butiker), dela ned kottletter, karé m.mi lagom delar.

Använd fantasi!=)

Upp till toppen
Annons: