Hunden kräker upp ben
Hej!
Jag har precis börjat att ge mina hundar olika kycklingdelar, rått. Igår morse fick dom kycklinglår som var väldigt stora?! ( 250 gram) och i morse när jag gick upp hade ena hunden spytt upp en benbit (såg ut som en ledkula). Kvällsmaten innehöll inga hela ben ( vom og hundemat, kyckling)
Varför spyr dom upp ben och är det farligt och kan benen riva sönder på väg upp?
Väldigt tacksam för svar!
Det är ovanan som gör att de kräks och det är inget farligt. Innan magsyrorna ställt om sig så tar det tid att smälta benen och tillslut kommer de upp igen. Om du känner på dom har de blivit mjuka och ställer inte till något.
1 får jag fråga om jag ger hunden nu kycklingklubba jag ger halva snytten ger jag till katten då han inte äter lika mycket som hunden. Men ibland så ser jag att bajset är ganska hårt är det då för mycket ben som hunden ätit? Jag barfar inte helt utan ger även färskfoder men när hon är inne i ickeätarperiod det är ibland äter hon iaf något ofta då rå kyckling eller något annat rå+ben.
Testa att öka på köttmängden lite och se om det blir bättre. Kan mycket väl vara för mycket ben för din hund.
3 tack för tipset :)

1 tsk/10 kg kroppsvikt ÄCV (äppelcidervinäger) hjälper matsmältningen!
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress
#5, just det. HAde helt glömt bort det gamla tipset. Märks att man barfat ett tag.