Annons:
Etikett02-hund
Läst 2037 ggr
TimotejC
2011-10-27 13:59

Passar rå mat min hund egentligen??

Min hund åt torrfoder sina första 2 år och verkade faktiskt må bra av det. Hade inga problem med varken magen eller nåt annat. Bajsade alltid bra och var fin i päls,ögon och allt.

Sen började jag gå över till rå mat, färskfoder VoH började jag med för 11 månader sen. Bara för att jag läst det var bättre..

VoH åt hon i 5 månader ungefär, men när hennes ögon började rinna mer och hon kliade sig läste jag på mer och kom fram till att man kanske skulle variera proteinkällan lite.

Vi kom fram till att hon förmodligen hade rävskabb och hon behandlades mot det, tog ganska lång tid 2 månader eller så.

Sen tyckte jag att hon aldrig slutade klia sig riktigt, även om det givetvis var mycket bättre, utslagen försvann etc, men där var ändå lite mer kli än när hon åt torrfoder.

Det var då vi uteslöt kyckling och fisk för att se så hon inte var överkänslig mot detta.

Nu har hon inte ätit kyckling och lax på 5 månader och ja..det verkade rätt bra.

Nu för ett tag sen bajsade hon slem och jag slutade ge ben helt och hållet under 2 veckor, och har sen börjat väldigt försiktigt igen.

Under de här 3 veckorna fick hon inget extra kalk, så hon fick ju fosforöverskott egentligen.

Hon har börjat bita och slicka mkt på sina tassar och hon fick nog lite svamp av det som jag behandlade.

Kan hon ha fått kalciumunderskott på bara 3 veckor och blivit försurad i kroppen och att det därför kliar på tassarna?

Reagerar de så fort på att inte få kalcium?

Nu har jag köpt Standadts Kalk och ger + lite ben+ behandlar med pevaryl på tassarna.

Eller varför kliar det på hennes tassar och ben??

Vad är det för fel? Vad är det som inte är bra med den maten hon får nu? Hon borde ju må bättre av rå mat än torrfoder?

Jag måste få nån klarhet i detta, tycker hon fått rå mat så länge nu, i 11 månader så det borde inte vara avgiftningssymptom?

Inte ska jag väl behöva gå tillbaka till torrfoder igen, eller?

Några idéer?

Annons:
Upp till toppen
Annons: