Annons:
Etikett02-hund
Läst 2865 ggr
TimotejC
10/20/11, 2:58 AM

Tugg till era hundar?

Min hund har alltid tyckt om att tugga. Mkt tuggben har gått åt.

Mest har hon fått torkad tjurmuskel, torkat grisöra torkad luftsrupe och nån gnawlers. Och märgben

När jag började gå över till Barf tänkte jag att hon kunde få råa ben, men det har ju inte funkat så bra..

Kalvrevben blev jag rekommenderad som rekreationsben, men de äter hon upp helt och hållet. Det blir ganska mkt ben på en gång så då blir hon väldigt hård i magen.

Vad kan man egentligen ge för tuggartiklar??

Märgben har jag inte gett sen jag började barfa då jag varit rädd att hon ska försöka bita sönder benet och äta upp som hon gör med revbenen och nackebenen tex. Finns ju vissa hundar som skadat sina tänder på märgben.

Men vad ger ni som tuggmotion/aktivering om man inte vill ge ben som det blir mkt av så de blir hårda i magen?

(Ger dessutom inte mkt ben nu, då hon bajsat sleminkapslat)

Annons:
Sugiyama
10/21/11, 8:39 PM
#1

Tycker inte det behövs men märgben får dom ibland.

Linnea
10/22/11, 9:45 AM
#2

Din hund har nog fått för mycket ben helt enkelt. Eftrsom mina djur får kyckling med ben så får hunden sällan tuggben (dom varar inte så länge ändå hon är rätt glupsk) men det hon får är hårdpressade, bruna tuggben (inte såna med knutar i ändarna utan de liknar ett riktigt ben i formen). De varar längre.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

pius314
10/25/11, 3:44 PM
#3

vår hund älskar också att gnaga,

han är mindre förtjust i de hårdpressade benen, så därför räcker de ju länge (men ger inte så mycket berikning)

vi kör

grisknorr (10 minuter)

märgben (<10 h effektiv tid)

något öra ibland men det slinker fort ner (<5 min)

knotor/skulderblad (som märgben)

har provat dentastix, men de försvinner på en minut

de där pressade som ser ut som tandborstar är också populära… de är vegetabiliska… (10 min)

sen varvar vi färskmat med barf så vissa dagar får han ju gnaga i sig måltiderna…

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
Katti
10/25/11, 4:20 PM
#4

Mina hundar var hårda i magen i början (dock inte så att de hade problem att bajsa), men det är de inte längre. De äter väldigt mycket ben eftersom det alltid ligger ben i trädgården, så de gnager även de dagar det inte serveras ben här.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: