Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2097 ggr
Noa-Nisse
10/9/11, 8:50 PM

Har jag löst det bra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har så länge velat få över min hund på BARF ifrån vanligt tråkigt torrfoder. Men jag har ju så liten frys och så stor hund :/

Men så kom jag på den briljanta iden att jag maler allt till en massa och lägger den portionsvis i burkar eller påsar. det tar ju mycket mindre plats.

Med maler menar jag att jag använder mig av en köttkvarn. Eftersom jag har en liten frys så får jag antagligen göra denna "massan" en gång i veckan kanske eftersom jag nog inte får plats med mer i frysen. Jag kommer då att göra olika sorters "massor", alltså inte samma alltid.

Men vad tycker ni om t.ex. detta:

* Kycklingvingar, kycklingfötter, fläskfärs, Två äggulor + skal (som jag maler i mortel) och en klick naturell yoghurt

* eventuellt lite vildris.

* finmald morot, spenat, selleri och två äpple.

* lite äppelcidervinäger och fiskleverolja plus c-vitamin. 

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
Katti
10/9/11, 10:52 PM
#1

Jag tycker du ska ha mer rött kött plus lever i röran. Tror du kan hitta betydligt billigare fläsk än färsen! Själv ger jag inget ur dina tre sista punkter! Kan du inte minska på kycklingen i röran och istället ge t ex kycklingklubbor som aktivering och tandborste?

Var får du tag på kycklingfötter?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Noa-Nisse
10/9/11, 11:33 PM
#2

#1, Jag är ju väldigt nybörjare på detta så därför jag skrev här. Klart jag kan minska på kycklingen i röran. Vad har du för tips man kan ha i istället? :)

Ge mig massa exempel. Jag har googlat och läst och läst olika artiklar. Det finns ju knappt två likadana! Allt är en djungen :P

Kycklingfötter får jag tag på från en lokal ekologisk bonde som jag känner personligen :)

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Upp till toppen
Annons: