Har jag gjort rätt med maten?
Jag har nu löst maten genom att blanda ihop allt enligt procentsatserna, med rött kött 2-3gånger i veckan. "Röran" består nu utav:
874 gram muskelkött varav 2/4 kycklingmage, 1/4 Nötköttfärs och 1/4 benfri fläskkotlett med fettkappa.
87-88gram ägg och grönsaker (kokt ägg med 1/4 grön paprika finhackat)Läste på bozita att det är både paprika och dill i maten och han åt det så körde samma stuk.
87-88 gram kycklinglever
87-88gram kycklinghjärta
80 gram hackade benbitar med märg och brosk (hade inte mer att hacka sönder)
Detta fördelade jag i 8 á ca 180grams portioner. Dessa portioner är nu styckfrysta i varsin fryspåse för varje dag men i varje fryspåse även åtskillt med plastfolie för morgon, middag och kvällsmatning. Då slipper jag stå där rådvill varje dag och räkna med procentsatser och belamra köket med kött
Jag har även löst benproblemet! Tog tag i en liten yxa och gick loss på bitarna så nu stämmer procentsatserna även med ben, stämmer det om jag kastar ur mig att märgen innehåller viktiga mineraler så att jag inte behöver några tillskott?
Och till huvudfrågan! Har jag nu äntligen gjort rätt? Hamnar jag inom ramarna för järn, kalcium, mineraler, vitaminer med mera?

Jag orkar inte sitta och räkna allt en gång till ;) Kolla i din andra tråd så har jag svarat på en del av dina frågor här samt gett ett förslag på ett möjligt veckoschema.
Så länge du ger (och katten äter) det du serverar enligt %-modellen behöver du inga tillskott. Självklart på villkor att din katt inte är kroniskt sjuk. Då kan man hamna i ett helt annat läge. Men det är en helt annan diskussion. Märg innehåller massor med bra ämnen :)
Medarbetare på jack russel terrier
Oj glömde skriva i andra tråden att jag startar en ny för det blev så många frågor