Annons:
Etikett15-problematik
Läst 5507 ggr
TimotejC
2011-08-06 09:45

Ont i magen nu, vad ge??

Min hund har varit orolig hela kvällen igår, lite inatt och nu imorse.

Hon har ont i magen förmodligen.

Bajsade och hade sleminlindad avföring inatt, det var dock inte hårt och även nu imorse…Ganska mjukt och slem runtom.

Hon har de senatse dagarna ätit färskfoder lamm, rent lammkött med grönsaker, nötfärs med grönsaker, lammrevben och igår ett kalvrevben.

i förrgårkväll en kalvnacke, liten bit bara.

Inget konstigt egentligen då hon ätit allt innan utom nacken.

Nu måste jag ge henne nåt att äta (kan inte fasta denna hund, hon får ont i magen och kräks om hon inte äter), men vad ger man en hund som barfas/färskfodras vid irriterad tarm och ont i magen??

Fisk har hon inte ätit på länge( ca 3 månader) så vet inte om jag ska ge kokt torsk helt plötsligt..

Jag kokar nu ris, morot och nötfärs. Är det bra??

Lite blåbär tänkte jag oxå lägga i.

Vad ger jag annars?

Och vad kan ha hänt med magen, det är väl ingen benflisa som fastnat, hur märker man det??

Annons:
TimotejC
2011-08-06 10:02
#1

Har ingen vom hemma tyvärr, tänkte åka och köpa idag och ge det sen.

Däremot har jag Nature Diet färskfoder (det vaccumförpackade) hemma, det brukar hon få lite grann på morronen.

Är det bättre att ge eller ska jag köra på kokt nötfärs?

Kokt nötfärs är väl skonsammare än rå, även om hon brukar få rå?

Elcyion
2011-08-06 12:49
#2

Söker du på forumet, finns det trådar om slemmig avföring. Jag har för mig att det beror på att magen tycker att det är svårt att ta hand om allt. Men sök, så får du bättre svar.

Vad som är bäst, kan jag inte svara på. Det är lite från individ till individ.

Medarbetare på jack russel terrier

AnneN
2011-08-06 13:30
#3

Det jag kommer att tänka på är att både lamm och nöt är ganska fettsnålt kött, så kanske hon behöver lite mer fett i maten för att hålla igång magen/tarmarna, tex en klick smör eller lite olja på maten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Heffipeffi
2011-08-06 14:48
#4

FA vet inte om du är nybörare eller har barfat länge. Om du är nybörjre kanske du har gått lite för fort fram
Försök få tag på VOM. Det ör skonsamt mot magen. När hon blivit bra i magen kan du ge henne mald kyckling (skrov/vingar) samt vom. När hon ätit det några dagar och fortfarande är bra i magen kan du försöka att sätta till lite annat kött, samt ge henne  benen hela.

Upp till toppen
Annons: