Annons:
Etikett22-övriga-frågor
Läst 3003 ggr
yvonn
2011-06-29 13:52

tips om matberedare

min gamla matberedare är trasig och nu måste jag köpa ny. Jag har en hushållsassistent med köttkvarn. det går kanske att köpa extra tillbehör till den?

eller kompletera med en bra matberedare. Men ge mig tips!! (vill gärna att den ska ha blender också eller vad det heter med den där tillbringaren)

Jag har precis bara börjat barfa och vet inte hur mycket jag eg. måste mixa. förutom grönsakerna.

Vad har ni som är bra som inte kostar skjortan hellst! ;)

Annons:
Heffipeffi
2011-07-01 05:25
#1

Det enda du behöver och ska mixa är grönsaker och frukt. Ju mer finfördelade grönsakerna är, desto bättre kan hunden tillgodogöra sig de, så det bästa är att använda en råsaftcentrifug.

yvonn
2011-07-02 14:49
#2

aha, min räcker det inte med mixer? jag tänker att det ska vara som i magen på bytesdjur och om man förväller lite och mixar måste det väl räcka?  ..har just köpt mig en bosch mixer och tänkte mixa i hop lever med förvälda majrovor, spenat mangold och lite nässlor nu. det var vad jag hade i grönt väg för tillfället. får bli annat nästa gång.

eller använder alla råsaftscentrifug här?

Issm
2011-07-02 18:18
#3

#2 nej alla använder inte det.. Jag har en mixerstav och det funkar helt okej.

yvonn
2011-07-02 21:38
#4

phu efter att ha mixat ett rejält lass nu är jag imponerad om du kör med bara mixerstav!

Issm
2011-07-03 10:42
#5

#4 jag gör inte så stora portioner så då är det smidigtGlad

Heffipeffi
2011-07-05 00:29
#6

Som sagt, ju mer finfördelat, desto bättre upptagningsförmåga. Men om du kokar grönsakerna, så får det samma effekt.
Sen beror det ju på vilket syfte du har att ge grönsaker. Är det bara som bukfylla, behöver de inte vara infördelade.

Annons:
yvonn
2011-07-05 16:56
#7

Jag är ju som sagt ny på detta men jag inbillar mig att det är bra med grönsaker, och sedan älskar mina hundar grönsaker. Skulle kunna använda ett kålblad som motivation att träna med. det är mina Whippetar detCool

Katti
2011-07-10 11:54
#8

Alla ger heller inte grönsaker Oskyldig.

Förvälla tycker jag låter dumt om det nu är så att man är ute efter vitaminerna. C-vitamin förstörs i alla fall direkt av värme.

#7 Jag har haft whippetar på kurs och det gick inte att motivera dem med hundgodis. Det var ingen som tänkte på att prova med kålblad Skrattande. Men då vet jag till nästa gång!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

yvonn
2011-07-12 20:08
#9

mina fungerar med det allt utom tomater tror jag….

Upp till toppen
Annons: