Annons:
Etikett02-hund
Läst 4893 ggr
Lillulla
7/10/11, 1:24 PM

Erfarenheter av gallproblem? Barfa fettsnålt?

Min lilla hund mår inte bra, får återfall med kräkningar och ont i magen, fast mer sällan nu med färskfoder. Kanske är det inte torrfoderallergi hon har, kanske är det nåt med gallan? För nu bajsar hon grått och grönt efter det senaste återfallet! Nu får hon bara vom igen, och Standardt PH Balans, och omeprazol igen…jag blir tokig på det här! OM det är gallan som bråkar, är vom från Vom O Hundemat det fettfriaste att ge? Vad ger jag henne när hon blir stabil igen? Hon hatar kyckling, tyvärr, och det är mycket svårt att få i henne ben. Kalkonkross tycker hon om, men sen bajsar hon benbitar. Kanske är det för fett för henne? Nån som vet nåt?

Annons:
[Tranqullity]
7/10/11, 3:23 PM
#1

Jag hade liknande problem med våran hund. Jag vet inte om du har testat att ge henne ett mindre mål på kvällen och kanske att fodra henne både morgon och middag, alltså tre gånger om dagen. Funkade på våran lille kille. Då hann han aldrig bli tom i magen, och magen hade nåt att arbeta med även på natten så hans gallkräkningar försvann helt och hållet.

Lillulla
7/10/11, 4:44 PM
#2

Jo, hon får ett kvällsmå,l och frukost tidigt! Ibland får hon sin mat fördelad på fyra gånger, och hon måste få nåt att äta när det luktar matlagning här hemma. Jag har hela tiden behandlat det som magkatarr eller magsår, men hon får återfall ändå!! Och grå-grönt bajs har hon inte haft förut! Det som händer när hon blir dålig är att hon står i böneställning långa stunder, och kräks upp maten obearbetadett par timmar efter måltid. Hon kan må illa i flera dagar, och jag tvångsmatar henne hellre än låta magen stå tom. Sen kan det gå en månad innan nästa attack, och jag ser inget tydligt mönster längre. Förut blev det återfall så fort jag slutade med dietmat och började med torrfodret igen, men nu får hon bara rå mat, och torkad blodpudding som godis.

Upp till toppen
Annons: