Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 2994 ggr
[Tranqullity]
6/24/11, 1:09 AM

Kvaliten på Bravos köttburgare?

Upptäckte att Bravo har en del rena köttburgare för dem som Barfar eller liknande. Jag har ju som bekant en liten 6-kilos klump här hemma och Bravos rena köttprodukter passar oss bra då dessa kommer i burgare. Lättare att dosera samt att kunna tina upp den mängd min hund äter utan att nåt blir dåligt.

Jag är inte riktigt bekväm med att ge malet kött och oftast så får min hund riktiga köttbitar att tugga på. Men att ge malet nån gång då och då skadar ju inte tänker jag. Och det är här Bravos produkter kommer in. Deras kött säljs så billigt att jag måste fråga kring kvaliten på dess varor?

Vad har ni för erfarenheter kring Bravos produkter tex Ox Hjärta, Ox Kött samt Vom? Har hört mej för och tydligen skall det iaf inte finnas ben nermalet i dessa och det känns bra för då kan jag lättare hålla reda på benmängden som min hund och ena katt får in sej.

Tar tacksamt emot era egna erfarenheter samt goda råd.

Annons:
Sugiyama
6/26/11, 10:18 PM
#1

Jag köper bravos köttburgare och är nöjd med dom. Gillar också att det är lätt att portionera. Köper även deras vomburgare så slipper jag hålla på och kladda med korvarna.

[Tranqullity]
7/2/11, 2:32 AM
#2

Jag är mer nyfiken på vart köttet i burgarna kommer ifrån, alltså vilken del av djuret. Fattar ju att det är mycket slaktavfall. Men det står inte i innehållsförteckningen om det innehåller inälvor tex. Står på ett ungefär: kött från svenska nötdjur. Kunde ju vara lite käckt att ta med lite mer info om produkten tänker jag. Får la vackert ta och ringa tillverkaren och höra vad han säger. Det är ju så billigt så fan man börjar ju att undra kring kvaliteten=)

[Forest]
7/3/11, 10:20 AM
#3

Burgarna är inte alls lika blodiga som korvar. Men visst är det bekvämt med burgare :) Nordic kör annars med mindre korvar på 250g blodiga o mummsiga Flört

Elcyion
7/5/11, 6:23 PM
#4

#3 Jag såg bara 1 kg korvar hos Nordic på deras oxkross?

Medarbetare på jack russel terrier

[Forest]
7/5/11, 9:29 PM
#5

4 stämmer säkert då jag kör med bas. Obestämd

TimotejC
7/7/11, 11:12 AM
#6

Berätta gärna vad du får för svar från Bravo, jag undrar oxå!

Annons:
[Tranqullity]
7/8/11, 1:03 PM
#7

Har pratat med Nicole på Bravo och enligt henne så låg det till såhär: ingen av de produkterna jag frågade om(Ox, Oxhjärta samt Vom) innehåller varken ben eller inälvor. Det rena Ox-köttet innehåller mest halskött(enligt henne) och en del kött som "hamnar på andra sidan kniven vid styckning", men den skulle alltså bara innehålla rent kött. Ox-hjärtat innehåller endast pressat Ox-hjärta och samma princip med deras vomburgare. Inga inälvor eller ben(som tydligen kan finnas i en del av deras Färskfoder).

Upp till toppen
Annons: