Börja barfa till hunden
Nu är det så att jag har gett färskfoder nordic provat även klass men samma ätlust där nämligen väldigt dåligt. Då jag gärna vill ge bra mat o det hunden faktist gillar så undrar jag nu vart ska jag läsa om kost ang barf? Helt nybörjare så det bör vara lätt att fatta

Har du kikat bland artiklarna och trådarna här inne? Finns en del att läsa då andra nybörjare ställt frågor.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ska spana o lusläsa lite senare, tack för tipset Anne :) är ganska trött på Enja o matstrul inget hjälper vad man än erbjuder förutom rå kyckling o fläskben :-(

Jag började på Jipotimas, men fick inte ut så mycket av det. Sen hamnade jag här, och det har jag fått ut mycket av! Har inte läst speciellt mycket någon annanstans. Det är ju svårt att hitta något på svenska och jag är lite för lat för att läsa på engelska (skulle säkert kunna om jag slog upp ett och annat ord!).
Jag tycker att det man behöver veta finns här och hittar man inte vad man söker så frågar man och får kunniga svar nästan direkt. Suveränt!
Lycka till med BARFandet! Mitt råd är att börja, så kommer kunskapen efter hand. Ingen får bristsjukdomar på några veckor eller ens månader (i alla fall inte om man inte ger bara en enda sak)!
Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus
3 tack jag har läst lite o hitta en bra artikel om just barf till hund ska läsa mer o mer sen gäller det att spana efter kött. Har stor frys så jag kan räkna iaf med 2 lådor är till hunden o hon är liten så förhoppningsvis räcker det iaf ett tag. Idag har hon fått kycklinglever,vinge samt en fele jag hade den såg lite ensammen ut i frysen så den kan hon få :)
Det finns en avsomnad BARF-grupp på Yahoo där man kan läsa många bra gamla trådar och artiklar. Sen tycker jag yahoo-gruppen rawmeatybones är bra också men det är myyyycket att läsa så det blir övermäktigt.
5 tackar för tipset ska in o läsa lite där
Jag tycker också barf verkar väldigt krångligt, så jag har börjat med det här: k9 natural… funkar kanon..
#7 Barf är INTE krångligt. Har hållit på ca 5-6 år nu. Ångrar att jag inte började tidigare. Det krångliga är att om man har stora hundar måste man ha en stor frys. Det blir för dyrt att köpa allt i mataffären.

Jag håller med. Det är verkligen otroligt mycket lättare i praktiken än vad jag hade trott!
Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus
Som med allt annat så handlar det om att byta vanor och rutiner. Extrafrysar finns billigt på blocket.
Det är enklare än man tror.