Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1959 ggr
Katti
2011-06-11, 10:34

Artikel om BARF

Jag har tänkt skriva en artikel om BARF som förhoppningsvis kommer att publiceras i den lokala hundklubbens tidining och kanske även i rasklubbens tidning. Allt för att sprida lite kunskap och få folk att våga, om inte börja med BARF på heltid så i alla fall ge kött och ben ibland.

Jag har inte börjat på artikeln ännu, men vill gärna ha tips på vad jag ska ha med. Vill hålla den ganska grundläggande och uppmuntra till eget kunskapsinsamlande efter hand (t ex här Skrattande).

Har ni bra (högupplösta) bilder på hundar som äter som jag kan få använda så tar jag tacksamt emot det. Givetvis kommer fotografens namn med i artikeln.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
[Forest]
2011-06-11, 10:54

Jag tycker det är bra om du får med detta med de 4a F-benen :) även de bra grunderna i just barf vad bör man tänka på ja den biten :) Härlig bild du bjuder på^^ :)

Sugiyama
2011-06-16, 20:33

Om du kan googla fram forskningsrapporten från finland att hundar som äter ben under sitt första år sällan har höftledsfel tycker jag det vore guld att få med. Sen ska man nog försöka hålla det i en ton som inte är mästrande utan mer så här kan man göra.

[Forest]
2011-06-17, 17:54

2 finns det forskning om det ? himmel det våre ju guld värd iaf Glad

Gilan
2011-06-22, 21:34

Hur bra det är för vätskans skull! Att kött har hög vattenhalt vilket ger mindre risk för belastning på njurarna= mindre njur problem.

Upp till toppen
Annons: