Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 3456 ggr
[Gemm]
5/24/11, 9:21 PM

Lammlever finnes

Har beställt lammlever på ICA och de har tydligen köpt in en mindre kartong… "Du får allt för en hundring" sa han men problemet är att jag varken har plats i frysen eller tillräckligt många munnar att mätta för att denna mängd lever ska gå åt innan den blir för gammal, så att säga. Inom en ram på 3 månader alltså.

Jag frågade vad de skulle göra med all lever om jag inte köpte allt och då sa han rakt ut att det kastas. Så jag sa va, stopp och belägg här nu. Jag gjorde en deal om att de skulle styckfrysa levern och förvara den fryst där, jag kommer ha behovet av att köpa en till, antagligen. Men då återstår några stycken…

Så jag ville hojta till, på ICA kvantum i Värmdö köpcenter (mölnvik) finns det lammlever, 45 kr/kg kostar den men köper ni mer än en och frågar efter mängdrabatt så får ni med all säkerhet det.

… vet inte hur stor nytta det gör men pallar inte med tanken att de slänger all den där maten utan att jag försökt göra något. Känner mig hemskt skyldig nu som beställt lever och på så vis fått de att ta in mer än vad jag ville köpa (trots att de frågade hur mkt jag ville ha och jag sa inte mer än 1 kg).

Annons:
pius314
5/25/11, 1:32 PM
#1

tack för tipset! jag har en bit till värmdö, men det är klart att en butik med bra service ska få lite extra puff :-)

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
Anterrabae
5/27/11, 1:22 PM
#2

Å, vad synd att jag bor på fel sida sverige vid det här tillfället.. Rynkar på näsan

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Gemm]
6/3/11, 6:58 PM
#3

Putt, putt!

Upp till toppen
Annons: