Benmjöl
Nu har jag snart gett upp mina försök att få alla mina katter att äta benen i köttet… Jag ger kycklingvingar och har lite lamm här hemma i småbitar med ben och ibland ger jag fläskkotletter eller karrébitar men det hjälper inte. De vågar vägra ben.. Förutom en herre som äter allt han kommer åt, han försöker i alla fall.
Så jag tänkte att bara för att se till att de får i sig det de behöver men ändå forsätta att prova med ben så behöver jag benmjöl. Nu är det i princip enda orsaken till varför jag inte helbarfar. De äter lever och de äter gärna hjärta, de fullständigt älskar kycklingfärs och äter det utan problem. Fläskfärs äter de också och kycklingbitar utan ben.
Vart får jag tag i benmjöl någonstans? Planen är självfallet att jag ska fortsätta ge de ben och testa mig fram tills jag får de att äta men jag behöver se till att de får i sig ben under tiden. Så vart finns det?:)

haromi.se har flera typer av benmjöl, dessutom en typ som inte är behandlad som benmjöl brukar vilket gör att överskott försvinner med avföringen istället för att lagras i kroppen. Det står vilken det är i informationstexten om produkten att den inte kan överdoseras och orsaken till det.
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Tack så jättemycket. Då har jag beställt benmjöl och lite andra bra prylar. :)
Då ska jag bara luska ut hur jag ska få alla kissarna att äta ben men det får bli en annan tråd en annan gång. :)

Fast finns Häromis benmjöl kvar? Jag har inte hittat det där längre. Förut så fanns det ju billigt benmjöl från eget märke, men nu när jag söker på benmjöl så får jag bara upp massa Kafomavit och liknande…
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Hitta inte nu häller :(
www.sweetolga.blogg.se

Jag köpte kafomvit tror jag.. Var det fel?

Det var inte den jag menade. den jag menade var inte behandlad som benmjöl brukar behandlas så den går inte att överdoseras, men det blir säkert bra endå ;)
www.sweetolga.blogg.se

Tack för alla tips. :) Jag ska testa det som jag fått hem och sen får vi se nästa omgång. Nu ska jag försöka få tag i allt den här omgången med pengar så ska vi försöka att barfa på heltid.
Min sambo håller på att bli knäpp för nu har katterna börjat att kräkas utav torrfoder så jag tror att övergången till barf blir lite lättare nu utan hans motstånd… :)
Jag håller tummarna för att det här ska gå vägen nu. Jag har provat mig fram och jag vet att jag har några motståndare här hemma (två av fyra katter, sambon och sonen på nio år) men det ska nog bli bra i sista slutänden. Den tjocka katten börjar ju bli smal så sambon ser det bra också.

Man kan mala ben i vanlig köttkvarn också, fungerar utmärkt med kycklingben i alla fall. Då får de ju i sig ben utan att behöva tugga så mycket.
Jag har tidigare hackat sönder benen i kycklingvingar genom att bara hacka lite brutalt på dem med en kniv, det är förvånadsvist enkelt faktiskt!
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Såg i ditt info att du bor i Örebro.
Då kan du köpa Vom og Hundemats kycklingkorv. Den består av enbart rå, mald kyckling med ben.
Finns här; http://www.klickerklok.se/
Standardt benmjöl är bra, men svårt att få i många katter.
Jag rekommenderar (igen…) äggskal från ekologiska ägg.
Det ska vara råa skal som är sköljda och fått torka. Sedan kan man krossa dom i mortel. Acepteras bättre än pulver av många katter.