Annons:
Etikett02-hund
Läst 2865 ggr
Pumimatte
2011-05-01 12:44

Lite blandade frågor

Var får ni tag i kaninmage, laxkross, oxkross?

Kycklingkorvar som nämns ibland - är det färskfoder?

Är det ok att ge tonfisk i burk?

Annons:
Silvestris
2011-05-01 15:28
#1

Laxkross har jag bara hittat hos Nordic. Oxkross/köttkross finns hos både Nordic och Klass. Kaninmage och kattkorv finns hos Jipotimas. Kattkorven är inte ett helfoder utan mald kycklinghals+hjärta.

Tonfisk bör inte ges mer än som godis ibland. Kan vara bra om man behöver få i katten äcklig medicin, men det är ingen vidare nyttig kattmat.

Bogart
2011-05-01 15:57
#2

(#1 Nu verkar det i och för sig handla om hund. Flört)

Jipotimas har ju även ren mald kyckling, vilket kallas för kycklingkorv.

Tonfisk på burk går bra att ge, och jag vet ganska många som ger fisk på burk till sina hundar. Det är tyvärr ganska vanligt med hundar som vägrar äta färsk fisk, och då är fisk på burk ett smidigt alternativ. Jag brukar ge min hund sån som är för katter, brukar finnas tonfisk och sardiner. Ger man sån till människor så kan det vara bra att skölja fisken, då den ofta är ganska salt.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Pumimatte
2011-05-01 19:29
#3

Tack för svar!

Får ge mig ut på jakt och se vad jag kan hitta.

Min ena hund äter rå fisk, men inte den andra. Men tonfisk i burk blir de som galna av:)

Sardiner var en bra idé - skriver upp på listan.

Pumimatte
2011-05-05 17:56
#4

Nu har jag handlat laxkross och vom i fryst format. Men nu undrar jag hur ni gör för att portionera ut detta? 1 kg lax tar en stund att göra av med.

Tinar ni den och sedan fryser igen eller får hundarna äta lax tills det är slut…..

Elcyion
2011-05-05 19:56
#5

Eftersom många katter är/blir allergisk mot fisk ger inte jag lax. Men jag har däremot använt deras oxkorvar. Jag tinar upp och fryser om. Men hur bra det egentligen är, vet jag inte.

Medarbetare på jack russel terrier

Bogart
2011-05-05 21:43
#6

#4 Jag brukar bara tina det lite, och sedan tar jag fram en vass brödkniv och sågar så mycket jag kan, sedan brukar jag klarar av att bryta av den. Då fryser jag in dem igen.

Jag har i och för sig bara hanterat korvar på 500 gram, och har då bara delat dem på mitten.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: