Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1886 ggr
chigak
2011-04-30 03:29

Behöver hjälp med barfen till min hund

Jag har tidigare barfat min Fransk bulldogg men slutade igen då jag inte riktigt fick till det. Hon var lös i magen för det mesta men verkade i övrigt må bra. För 2 månader sedan gav jag upp och gick tillbaks till torrfoder, men som tidigare så är hon inte förtjust i det och äter bara det nödvändigaste så nu är hon i tunnaste laget.

Jag känner att jag vill egentligen barfa henne då hon gillar den kosten och jag tror på att det är bra för henne.

Jag ger inte grönsaker men jag ger ägg och laxolja. Jag har ganska bra koll på proportionerna och tror inte det är några större fel där. Om jag förstått rätt av det jag läst så kan diarré bero på att hon äter för liten andel ben. Problemet där är att hon inte vill äta så mycket ben. Hon äter en del men tröttnar sen på det. Diarréerna har inget samband med om hon ätit lever eller andra inälvor så jag tror det är benen det hänger på. Så nu funderar jag på om jag ska ge henne mer rent kött och bara något enstaka ben för gnagandet och stimulansen och sen ge benmjöl istället. Om hon nu äter om det är något på köttet men det hoppas jag.

Hur låter detta? Blir det ändå en bra BARF?

Ville bara lufta mina tankar lite och få lite åsikter och tips från er här som är duktiga på det här.

Jag kan imorgon skriva hur mitt schema för henne ser ut men är lite för trött för det just nuTungan ute

Annons:
Bogart
2011-04-30 17:45
#1

Att komplettera med benmjöl till en hund som behöver mycket ben i kosten är en jättebra idé, det gör faktiskt jag själv. Min hund måste ha ganska mycket ben, och då strör jag på benmjöl när jag tycker att det behövs mer ben.

Dock äter ju min hund ben mer än gärna, och hela ben är ju att föredra. Vissa saker kan man ju inte ge med ben dock, så som vom och inälvor, och det är då jag kompletterar med benmjöl.

Vad för ben ger du din hund? Kycklingben är lättätna, speciellt skrovet och vingarna. Har din hund svårt även för sådana ben?

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Upp till toppen
Annons: