Annons:
Etikett03-katt
Läst 2973 ggr
Mysjka
4/19/11, 10:17 AM

[k] Lammrevben

Har (till min egen förvåning) fått tag i lite närproducerade lammrevben, som jag tänkte ge lilla Mysjkin som pga allergi bara äter lamm. Nu har hon aldrig tidigare fått några ben, utan använder kalcipos i barfen, så jag undrar över tips hur jag ska "presentera" benen för henne.

Har delat upp dem så att hon kan få ett revben med lite kött kvar på, borde jag göra något mer med dem - har läst att vissa krossar kycklingvingar, kan man göra det med revben också? Fast egentligen är det inte så viktigt att hon äter dem, i och med att det finns kalcipos i den vanliga maten, utan jag tänker snarare att hon kanske kan få ett revben i veckan som sysselsättning och för tänderna.

Sen är vissa av benen ganska små (kanske 1x2-3 cm), är det kanske bäst att undvika dem så hon inte får för sig att svälja dem hela?

Annons:
BARFmycat
4/20/11, 10:27 AM
#1

Jag tror att det kan bli ganska svårt att krossa revben, de är väldigt hårda. Det är ovanligt att katter äter revben, de flesta gnager bara. Mina två äldsta katter kan äta hela revben av gris om de är väldigt hungriga.

Jag tror att det bästa är att ge dom som de är, gärna rumstepererade. De flesta katter tycker bättre om rumstempererat kött än kylskåpskallt kött, rumstempererat luktar dessutom mer.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Mysjka
4/20/11, 5:50 PM
#2

Tack för ditt svar! Ja, det blir antagligen bara att hon gnager på dem för tänderna, men det är ju bra i vilket fall. Får testa och se vad hon tycker :)

BARFmycat
4/20/11, 9:10 PM
#3

#2

Ja prova kan man ju alltid göra! De är säkert lättare att tugga än grisrevben pga att skelettet hos växande djur inte är lika hårt som hos vuxna djurGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: