Vilken bok?
Jag hade tänkt att fördjupa mig lite i ämnet barf. vilken/vilka böcker rekomenderar ni? Engelska eller svenska spelar ingen roll.
Kymythy Schultze senaste bok gillar jag (jag gillar hennes första också men den innehåller lite faktafel som jag, om jag minns rätt nu, är rättade i denna), den är lättläst.
http://www.amazon.com/Natural-Nutrition-Cats-Purr-fect-Health/dp/1401910726
Linda Zurich gillar jag också även om hon rekommenderar fisk och lite andra detaljer jag personligen inte håller med om. Generellt sätt - bra läsning.
Jag tycker också den är läsvärd. Är ett tag sen jag läste den, men vet att jag reagerade på att hon hade en blandning med bl a solroskärnor med i kosten.
Om du vill läsa om katt gillar jag Dr. Hodgkins bok. Den innehåller inte bara information om råutfodring utan även allmänna skötsel- och hälsoråd för katter. Hon ger även konkreta råd om hur kostrelaterade sjukdomar (tex. diabetes mellitus) bör behandlas, både kostmässigt och medicinskt.
Tom Lonsdales Raw Meaty Bones: Promote Health är en guldgruva, men han är kanske lite mer än lovligt provokativ ibland.
Tom londsdales bok måste jag själv testa, jag gillar provokativt. Hodgkins bok slutade jag läsa efter ett tag. Jag minns att det var nåt jag verkligen blev paff över och tänkte "vad i hela friden har jag köpt", men nu har jag helt glömt bort och måste genast läsa och upptäcka!

Jag rekommenderar också Tom Lonsdales böcker, han har även skrivit en bok som heter Work wonders - Feed your dog raw meaty bones. Den kan du hitta länk till här.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Jeg syntes Dr Ian Billinghurst,
1) Give your dog a bone
2) Grow your pups onbones
3) The BARF diet
er bra …
Spännande! Jag ska surfa runt och kolla på böckerna och se vilken jag bestämmer mig för! :)
Tack så mycket för tipsen!
Naturlig utfodring av hundar av Malin Ekblom och Natural dog fod: råfodring för hundar av Susanne Reinerth kanske kan vara något?
//Stefan

Vad många trådar det blev med efterfrågan på litteratur helt plötsligt, kul!
Samma frågor tas upp i tråden Källor och Utbildning till Lic. Kostrådgivare för hund
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~