Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 2711 ggr
Skunken
4/6/11, 1:57 PM

källor

Hej

Håller på och ska skriva ett stort arbete (på eget initiativ) om BARF, där jag ska sammla all info jag kan för att kunna sprida info vidare tänkte jag. Skulle bli jätteglad om jag kunde få hjälp av er mer olika källor på bra undersökningar om hälsa, prevalense av foderallergi idag osv. Allt som kan tänkas vara bra för att ge folk förtåelse för att BARF faktiskt är ett alternativ :D

:D:D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Annons:
[Stefan91]
4/9/11, 9:10 AM
#1

Om du har tänkt läsa några böcker så kan jag föreslå:

  • Keep Your Dog Healthy the Natural Way av Pat Lazarus
  • Raw Meaty Bones: Promote Health av Tom Lonsdale
  • Grow Your Pups with Bones av Ian Billinghurst
  • Barf Diet av Ian Billinghurst

Sen kan du ju skicka mig ett privat medelande med din mail, så kan du få allt jag har på datorn också. :)

//Stefan

Ps. Kommer vi andra få ta del av ditt arbete sedan?

Skunken
4/9/11, 10:12 AM
#2

Tack så mycket. Jag vet inte, vrekar inte som det blir så bra just nu men tanken från början var ju det :D hii

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Aviendha
4/9/11, 12:10 PM
#3

scholar.google.com. Har du tur kan du hitta en del vetenskapliga artiklar som du kan komma åt, normalt sett måste man köpa/prenumerera för att få tillgång till de flesta vetenskapliga tidsskrifterna. Var källkritisk! Allt som du kan finna där är inte av bra kvalité (och det gäller ju böcker och allt annat med).

BARFmycat
4/9/11, 2:48 PM
#4

Kymythy Schultze har skrivit bra böcker, Linda Zurich och Lisa Pierson har också lite material. Du kan ju kolla den här tråden också för där kom lite samma fråga upp förutFlört

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: