Kissar mindre av BARF?
Hej
Jag funderar på en sak. Jag har barfat innan i en lite längre period (kanske 5-6 månader) och hade ett uppehåll nyligen på ca 4-5 månader. Nu när jag satt igång igen så tycker jag att det är så oerhört mycket mindre kiss i lådan än vad det brukar. Båda två går på lådan regelbundet men kissar mindre helt enklet. Ingen av dom ser ut att ha jobbigt eller svårt att kissa kan jag tillägga.
Har för mig att det snarare var tvärt om förra gången, att det var MER kiss i lådan. Hur kan det komma sig? Ska jag vara orolig? Dom dricker rätt mycket vatten på sidan båda två. Vi har en fontän som dom älskar att dricka ur strålen på. =)
/Sarah

Vad gav du när du inte barfade? Blötmat eller torrfoder? Blötmat brukar ju innehålla mer vatten än barf.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Om mina katter går på burkmat ett tag, får jag dubbelt så mycket kiss i lådan som på barf. Men hur skillnaden blir mellan torrfoder-barf vet jag inte.
Medarbetare på jack russel terrier

Tack för era svar. Jag jämförde mer med gången innan när jag barfade och kan inte minnas att det var mindre kiss då utan snarare mer än av blötmaten. Och jo, dom fick blötmat innan. Dock äter tjejen betydligt mindre ransoner nu så det är ju helt naturligt att hon kissar mindre, men inte killen. Han äter mycket.
Men det är säkert som sig bör, bara jag som minns fel då hoppas jag. :)

Dom tillgodogör sig vätskan lättare när dom "äter" den jämfört med när dom dricker den vid sidan av. Kött har dessutom ett lägre vätskeinnehåll än blötmat. Kan vara en förklaring kanske?
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~