Annons:
Etikett12-fodra-sjuka-eller-gamla-djur
Läst 4299 ggr
Sarah-S
2/22/11, 10:18 PM

Erfarenheter av Standardts tillskott?

Jag funderar på att ge min katt Standardt Immun och undrar om det är någon som har erfarenhet av det?
Funderar även på  Standardt Järn

Finns det risk för överdosering av tex vitamin A om man ligger på 5% lever i kosten och ger Immun eller Järn?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Annons:
Vattnadal
2/23/11, 4:08 PM
#1

Jag gav min foderallergiker immun, kalk och laxolja till maten hon åt (se hur stor del fisk-tråden). Hon mådde toppen av det.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Rose1
3/8/11, 3:05 PM
#2

Immun är jättebra, bara man får katten att äta det… Obestämd
Om du ger lever så behöver du antagligen inte ge järn till en frisk katt. Speciellt inte om du får katten att äta Immun.

Däremot tycker jag det är svårt att få i katterna tillräckligt med ben.
Kalk eller benmjöl vägrar de att äta.
Krossade (råa) äggskal kan dock duga.
Om man inte har egna höns, så välj ekologiska ägg i så fall.

Sarah-S
3/10/11, 9:54 AM
#3

Nu ger jag henne Immun, det går bra.

Jag har dragit ner drastiskt på levergivan (i princip 0)  eftersom Immun innehåller dagsbehovet av A-vitamin

Benmjöl från Standardt har hon ätit tidigare men nu ger jag Kalcipos istället

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Mysjka
3/10/11, 10:44 AM
#4

Är det din allergiska katt som får Immun?

Är lite orolig över mineralinnehåll (selen, jod etc.) i barfen jag ger, eftersom jag inte kan ge ben - men om immun fungerar till allergiker (dvs inte innehåller animaliska protein etc) så verkar det ju vara ett jättebra tillskott utöver kalcipos

Rose1
3/10/11, 10:50 AM
#5

Immun innehåller animaliskt protein till viss del, men stärker också immunförsvaret.
Många allergiska hundar och katter har blivit av med sina besvär efter att ha använt Immun en tid.

Är djuret känsligt, så får man smyga in tillskottet väldigt försiktigt.
Ofta kan man se en reaktion i början, som kan misstolkas som allergi. Men det brukar handla om att kroppen reagerar mot näringsämnen den kanske lider brist på, och då den ska börja ta upp dessa kan ex lätt klåda uppstå under ett par dagar.

Mysjka
3/10/11, 10:56 AM
#6

#5 Du råkar inte veta vilka djur det innehåller protein från?

Annons:
Rose1
3/10/11, 11:01 AM
#7

Nej, där är det bäst du kontaktar Standardt direkt. De svarar alltid snabbt på frågor via telefon eller mail.

Berätta även kattens problem, så får du säkert lite goda råd av Lena.

Sarah-S
3/11/11, 10:29 AM
#8

Jag har inte sett några allergiska symptom på henne trots Immungivan, har fasat in det med 1/4 till att börja med och ska öka på.

Jag ger tillskottet eftersom jag låg lite lågt på vissa mineraler, jag har även bytt proteinkällor till mindre fint kött, på inrådan av Lena på Standardt

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: