Hur stor del fisk är ok till hund?
Jag har turen att få hel fisk väldigt billigt av en av mina närmaste som är fiskare, fiskar på ca 200-500 g, torsk + 3 andra vanliga saltvattenssorter.
Min fråga är hur ofta kan jag ge hel fisk?
Som det är nu så har det blivit 3-4 dagar i veckan fisk, de andra dagarna mestadels kycklingklubbor/ben/vingar, fläskben med kött på, kycklinglever, kycklinghjärta, kokt äggvita och grönsaksblandning. Jag försöker variera kosten så mycket jag bara kan i övrigt, beroende på vad som är billigt generellt sett eller finns på extrapris och går att slänga i frysen.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Jag hade en foderallergiker som åt fisk och bara ägg/keso/kesella, och hon klarade sig många år på det.
30 kg hund, åt ca 3-500 gr fisk, samt 50-100 gr ägg/keso/kesella varje dag, och så lite överkokt ris och hackade grönsaker som utfyllnad.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vissa fiskar innehåller ju tiaminas eller vad det är som hindrar upptaget av B-vitamin. ngn som kan upplysa mig igen hur det var.
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Jag är inte så säker på hur det där med thiaminas verkligen fungerar.. Det finns de som hävdar att det endast förekommer i fisk som börjar bli härsken, eller att halten stiger i takt med att fisken blir gammal. En sak som jag funderar på är bl. a hur fiskätande djur tillgodoser sitt B-vitaminbehov om thiaminas bryter ner b-vitamin, som tex björnar, uttrar, tvättbjörnar osv.
Man kan ju annars komplementera fisk med B-vitaminkällor som fläskkött och äggula.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~