Kyckling
Har funderat lite över det här med kyckling… Om man maler ner en hel kyckling minus kycklingvingarna och minus "låren" eller vad det nu heter, hur mycket ben respektive muskelkött blir det då egentligen? Blir det för mycket ben så muskelkött borde tillsättas? Eller hur tror ni?
Anledningen till att jag inte vill mala ner vingarna är för att det är det enda hittills de knaprat i sig. Anledningen till att jag inte vill mala ner "låren" är för att jag är osäker om det går, det benet verkar ju som vara grövst på kycklingen…

Har du med filéerna så blir det definitivt inte för mycket ben. Tvärtom borde det bli optimalt eftersom det ju motsvarar fördelningen i en hel kropp!
Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus
Ger du bara hjärta och lever utöver får du bra proportioner. Jag brukar göra likadant. Jag stycker upp kycklingen till köttben katterna äter, de delar de inte tuggar i sig (vilket i princip är ryggraden) maler jag ner tillsammans med lite grishjärta (annars äter de inte klegget). De äter alltså köttben, kycklingröra med hjärta, bitar av grishjärta och hela kycklinglevrar.
Vi ger hela kyckling skrog… både mopser och nuffer äter dom hela…