Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 7577 ggr
Bogart
12/11/10, 12:29 AM

Jipotimas webshop

Nu såg jag att Jipotimas har öppnat sin webshop igen! Är det någon som har testat detta? Det står att de levererar med "DHL eller Kyl & Frys Expressen", någon som vet hur detta fungerar? Är det bara att beställa, och sen har man varorna hemma om några dagar? Om det är så så låter det ju alldeles för bra för att vara sant!

http://www.jipotimas.se/zencart/

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
Katti
12/11/10, 1:09 AM
#1

Det som irriterar mig är att man inte kan få reda på vad frakten kostar. Jag ringe för någon månad sedan och han visste inte. Helt okej. Men jag skulle skicka ett mail och få svar på både fraktkostnad och vad det skulle bli för pris på varorna beroende på hur mycket jag köpte (kennelrabatt och mängdrabatt). Har inte fått svar ännu…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Bogart
12/11/10, 3:24 AM
#2

Suck, det där förvånar mig inte direkt. Jag har själv försökt kontakta Jipotimas för ganska länge sedan, men något svar fick jag aldrig. Den butik närmast mig som sålde Jipotimas produkter hade inte bra erfarenheter, och därför slutade de att sälja produkterna. Det var tydligen inte ovanligt att inte fick det de beställde, eftersom Jipotimas ofta hade slut på saker. Då skickade de andra saker istället.

Det är säkert för bra för att vara sant… Men jag ska försöka skicka iväg ett mail och se om de svarar.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Blueshift
12/11/10, 11:46 AM
#3

Jag har också försökt komma i kontakt med dem, dock var det för rätt länge sedan. men gav upp då jag inte fick något svar alls. Som tur är kan jag ändå få tag på samtliga motsvarande produkter här där jag bor, och ofta billigare eller ungefär samma pris.

Sugiyama
12/15/10, 1:30 PM
#4

Jag handlade av dom tidigare, då levererade dom till utlämningsställen i Stockholm. Då kunde telefonen ringa och säga att nu är vi på plats om en halvtimma. Då skulle man släppa allt man hade för händerna och åka dit. Man fick aldrig någon leveransbekräftelse så det var alltid en överaskning när och om grejerna skulle komma. Sista gången jag beställde fick jag ett surt telefonsamtal om att de slutat leverera till utlämninsgställena men det fick gå för den här gången. Tack och lov finns det numera butiker som säljer BARF så jag slipper ha med dom att göra.

Bogart
12/15/10, 7:12 PM
#5

#4 Det där låter ju inte direkt något vidare. Jag har inget körkort så det är inte så lätt att bara kasta sig iväg och hämta saker.

Jag har i alla fall fått svar från Jill nu, men jag tycker inte att svaret säger så mycket direkt… Frågan var vad frakten skulle kosta.

"Beror lite på hur mycket du beställer. Men från 65 kr"

Obestämd

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Silvestris
12/15/10, 8:00 PM
#6

Jag har också beställt av Jiptoimas förut och det var ett jäkla krångel. Det gick ut mail om att "NU MÅSTE NI BESTÄLLA" och så fick man ett leveransdatum och då skulle man hämta sin leverans på uthämtningsstället. För en som inte har bil gäller det ju att planera in så man kan samordna med andra eller be någon hämta åt en, men vips… bara timmar innan man ska iväg och hämta leveransen kunde det komma ett mail "det blir ingen leverans, för få beställde".

Hupp, så stog man där men omlagt schema och inlånad chaufför samt tom frys och så får man vänta några veckor till nästa tillfälle.

Och som sagt, fraktpriset gick ju aldrig att få veta på förhand. Så nej, det blir inget mer Jipotimas för mig.

Annons:
Bogart
12/15/10, 8:16 PM
#7

Använde de samma företag för frakten förut? Nu står det ju på sidan att de använder DHL och Kyl- och Frysexpressen.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Skunken
12/15/10, 10:08 PM
#8

Har haft svårt att få kontakt. skicka tre mejl under tiden av ett par månader med olika frågor om vad det kostar, om inte köttet blir förstört med DHL osv. Tredje mejlet fick jag svar på efter 2 veckor. sedan dröjde det ytterligare en vecka innan jag fick ngt nytt svar.

Och på frågan vad frakten går på fick jag svaret "det blir inte så dyrt, men beror på hur mkt man bestället" Vill veta ca hur mkt sådant kostar innan. De kanske kan ge ut siffror på att 5 kg kostar si o så och 10 kg kostar X :S

Lite tråkigt, ville beställa men fick dålig magkänsla så blev inget av det …

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Katti
12/15/10, 10:16 PM
#9

Då kan de sitta där med sitt foder tycker jag! Såna företag ska inget sälja Skrikandes.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Skunken
12/15/10, 10:22 PM
#10

Håller med, det ska inte bli ett heltidsjobb att lura ut svar och ordna med leveranser. För knöligt, man har ju inte energi för att hålla på med det då. Aja deras problem!

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Silvestris
12/16/10, 10:01 AM
#11

#7

Jag tror att de har använt sig av FrigoScandia tidigare men jag tror faktiskt inte att problemet låg hos de som körde ut.

ManekiNeko
12/18/10, 10:56 AM
#12

Jag har oxå beställt ifrån dom och det sög verkligen.

Mailade från juli till oktober utan svar då jag istället började ringa till dom (oxå utan svar först).

Till slut fick jag svar och kunde beställa via tel (men var ändå tvungen att lägga en email-order) och det var samma visa där som för er andra gällande leveransen och fraktpriset. Hon skickade ett akut panikmail på morgonen (efter jag dragit till jobbet dessutom) att jag MÅSTE hämta paketet på DHL omgående. Sen ringde hon upp och sa att hon inte fått svar på mailet. (Lagom sur). Jag svarade att jag jobbar och inte sitter och kollar min mail en gång i timmen.

När vi sen kom till DHL så var dom jätteförbluffade över hur kallt paketet var och mumlade till varandra att "så här får det ju inte gå till". Jag drar slutsatsen att hon skickar på ett billigare sätt och därmed krånglar det för man måste skicka det på ett annat sätt egentligen. Kanske fraktbolagen motsätter sig oxå, jag vet inte.

Jag håller med er andra oxå, man bör inte stötta ett sånt oseriöst företag där inget verkar fungera. Jag hoppas verkligen att någon annan inom en snar framtid, börjar sälja liknande varor så håller iaf jag mig till citygross och liknande tills vidare.

/Sarah

BARFmycat
12/21/10, 9:06 PM
#13

Jag är rätt så övertygad om att kött även avsett som djurfoder måste transporteras med kyltransport, och då är det en Coldsped leverans man vill ha, inte vanligt Schenker eller DHL styckegods..Obestämd

Torra livsmedel får man skicka som styckegods men det där ska vara kyltransport, risken finns ju att köttet skadats under leverans, både köldskadats och värmeskadats beroende på vilken årstid och egentligen är man nog i sin fulla rätt att reklamera varorna. Kanske vore det enda rätta när dom sköter det så som de gör, så de lär sig någon gång!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Bogart
12/21/10, 10:44 PM
#14

Allt det här låter verkligen inte positivt… Jag får väl själv börja köpa avfall från diverse slakterier och börja sälja själv! Verkar vara en ganska bra affäridé. Flört

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

BARFmycat
12/23/10, 6:16 AM
#15

#14

Helt seriöst, det är det. Tänk dig vilket monopol du skulle ha om du är återförsäljare för alla färskfoder i Sverige samt har olika tillskott osv, och levererar med kyltransport!

Jag har snart CE kort, år jag börja jobba hos dig då?Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

rahl
1/4/11, 7:15 PM
#16

Jag har hittat hennes webbshop och började fundera på att beställa en del, men nu vet jag inte..

en del har jag här men inte allt

http://www.cebackagard.com/default.asp?pid=19

rahl
1/16/11, 12:15 PM
#17

Någon som har beställt på sistonde och hur det fungerar?

Upp till toppen
Annons: