Annons:
Etikett03-katt
Läst 4380 ggr
CafeAuLait
2011-01-07, 01:15

Litteratur BARF katt

Ja, som rubriken lyder, vad finns det för böcker som handlar om Barf? Jag är endast intresserad av Barf för just katter.
Var hittar ni eran information förutom här då? ;)

Annons:
Heffipeffi
2011-01-07, 01:41

Kymythy Shultze har skrivit en bok om naturlig utfodring av katter. Du hittar den på bokus.

Silvestris
2011-01-07, 14:07

Dr. Hodgkins bok Your Cat: Simple New Secrets to a Longer, Stronger Life.

CafeAuLait
2011-01-07, 15:53

Böcker på Svenska föredras :)

Silvestris
2011-01-07, 16:07

Enkelt, finns ej.

BARFmycat
2011-01-07, 16:21

Har jag helt fel om jag har för mig att jag läst att du har en på G?Flört

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Silvestris
2011-01-07, 16:28

Inte helt fel, men boken ligger på is tills i februari när jag är färdig med min "människoforskning".

Annons:
BARFmycat
2011-01-07, 17:06

Ah, jag ser i alla fall mycket fram emot den!

Linda Zurich har skrivit två jättebra E-böcker i ämnet, de finns att köpa och ladda ner för ynka 9 dollar och de är värda varenda pennyFlört http://www.rawfedcats.org/E-book.htm#PDF

Sen har vi Lisa Persons Feeding your Cat: know the basics of feline nutrition som finns översatt till svenska i förkortad version och i fullängd på engelska.

En annan bok som kan vara intressant att läsa även om den inte handlar om hur man BARF:ar (utan varför man vill göra det) är Pottengers Cats : A Study in Nutrition av Dr Francis M. Pottenger. Den finns att köpa från Amazon.

Jill på Jipotimas har skrivit en bok på svenska om BARF som mig veterligen är den första och just nu enda som finns, men den riktar sig främst till BARF för hundar. Jag har inte läst den själv men den kan ju var abra om du vill ha litteratur på svenska. Finns att beställa i Jipotimas webbshop

Heffipeffi
2011-01-07, 17:11

#7 Jag har Jills bok. Den är ganska bra, men som du skriver handlar den till 99% om Barf för hundar. Skulle nog inte lägga ut pengar på den om jag endast hade katt. Då är det bättre att läsa på de svenska hemsidorna som finns, din t ex ;-)

Läser man igenom alla trådarna på detta forum. får man mkt bra information. Det finns även ett annat forum för Naturlig utfodring av katt (fast det kanske man inte får rekommendera här)

BARFmycat
2011-01-07, 21:33

jodå det får du, vi har inte monopol på alla Barfare!Flört

Min hemsida ligger för tillfället nere, de artiklar jag skrivit finns däremot på www.barfmycat.wordpress.com

Heffipeffi
2011-01-07, 22:56

Naturalcatforum

Forumet är ganska dött nu, men det finns mkt information i de gamla trådarna.

Katti
2011-01-08, 00:46

Jag tror inte att man besöker ett forum eller ett annat. De som är intresserade hänger nog gärna på flera forum om det bara händer något där! Tack för länken Skrattande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: