Annons:
Etikett02-hund
Läst 3893 ggr
chapp
12/28/10, 8:04 PM

Nötter

Lilltiken älskar nötter. Sitter man knäcker nötter kommer hon travande och tigger om bitar. Vilket hon också får…

Hur bra är det egentligen?

Annons:
Katti
12/28/10, 8:36 PM
#1

Det är säkert ingen fara om det rör sig om några nötter någon gång ibland. Det tillhör ju faktiskt sånt som man kan hitta i naturen Glad.

Sen är det en annan sak vad man tycker om tiggande hundar. Men det är ju upp till var och en!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

BARFmycat
12/28/10, 10:15 PM
#2

Nötter står med på min lista över giftiga saker för katter,Toxinkällan är okänd, symptom uppkommer 3-12 timmar efter förtäring. 1g per kroppsvikt räcker för att vara giftigt.

Symptom: Trötthet, kräkningar, förhöjd kroppstemperatur.
Mer ovanliga symptom är vinglig gång, bakdelsförlamning, muskelryckningar, magsmärtor, förlamning, stelhet och blekt tandkött.

Jag vet att Macademianötter är giftigt för hundar. Jag skulle nog undvika nötter, däremot vara mindre restrikterad vad beträffar frön, det tror jag är mindre farligt.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Skunken
12/28/10, 11:28 PM
#3

Har med läst att nötter av olika slag inte är bra.

Men jordötter är väl en som ska vara ok?! De är väl igentligen baljväxter. Inte för att man kanske knäcker sådana vid jul :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

chapp
12/30/10, 1:21 PM
#4

Hon har inte blivit dålig av det, men hon får bara småbitar. Hon är verkligen galen i nötter, alla sorter! Men hon har aldrig fått makadamianötter eller saltade nötter.

Hittar hon nötskal på golvet försöker hon få sig dem också!

Mina hundar tigger stillsamt. Jag tror det är för att jag barfar dem, de är inte jättesugna hela tiden. Leia bara sitter och tittar på mig, buffar lite med nosen. Bara gulligt tycker jag. Tar aldrig från bordet.

Upp till toppen
Annons: