Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 3458 ggr
chapp
2010-12-21, 22:31

Julklapp till jyckarna

Hundarna ska få varsin grisfot på julafton!

God jul förresten!

Annons:
Skunken
2010-12-21, 23:24

Min ska med få en nassetass och lite julmat :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Katti
2010-12-21, 23:45

Mina hundar ska vara hos min mamma och hon hotar med att ge dem torrfoder… Men det blir det inget av med, det ska jag se till! De har det så bra till vardags att de nog inte behöver någon julklapp Skrattande. Till nyår brukar de få varsitt grisöra när det smäller som värst. Kanske därför mina hundar inte bryr sig om smällar!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Bogart
2010-12-22, 00:14

Jag kommer nog slå in lite tuggsaker som jag redan har hemma. Köpte hem ett lager från zooplus för ett tag sedan, så det känns dumt att köpa mer saker. Enligt min hund så är huvudsaken att han får öppna paket, för det är tydligen bland det bästa som finns!

Katten får inget, för hon vill knappast öppna några paket. Skulle jag dock slå in något till henne så skulle nog hunden ta dem först… Tungan ute

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

chapp
2010-12-22, 21:08

Så om man vill förebygga raketrädsla ska man ge dom något riktigt smaskigt som ett grisöra just vid 12-slaget?

Katti
2010-12-22, 22:02

Det är i alla fall en av de saker man kan göra! Det är ju bra om de får positiva associationer av smällarna. Viktigast är så klart att undvika att de skräms av att ljuden kommer utan förvarning och nära. Svårt om man bor i områden där det smälls en massa i flera veckor… Har fått tidigare hundar "förstörda" på det viset Skrikandes.

BARFmycat
2010-12-23, 06:13

Mina katter ska också få varsin grisfot på julafton och så har jag införskaffat grisöron åt dem att knapra på om dagarna om de får tråkigt på småtimmarnaSkrattande

Ha en riktigt god jul på er allihopa!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Heffipeffi
2010-12-23, 14:56

Det är det som är problemet när man barfar. De får så god mat till vardags, att det är svårt att hitta ngt extra gott till dem. Här får hundarna i alla fall varsitt stort ben inslaget i paket.

Katti
2010-12-23, 18:08

Nu har jag fixat BARF som nog mamma kan tänka sig att ge dem i tre dagar! Kycklingvingar, kycklinglår, kycklinghjärta (det fanns inte så mycket att välja på i vår ICA-affär), ägg samt köttkross och Oscar Power Plus som extramål till valpen Önska!

Upp till toppen
Annons: