[K] Grönsaker och vom
Jag har funderat fram och tillbaka om grönsaker ska ingå i min BARF eller inte, och det vill jag att det ska göra. Vom däremot vet jag inte om jag ska använda.
Vad är bra med vom? Ni som gör egen grönsaksblandning - använder ni vom också?
När vi pratar vom så menas väl hela magsäcken med innehållet?!
När jag ger vom, så ger jag sköljd nötvom. Vom innehåller massor av nyttiga bakterier. Hade jag bara haft katter, skulle jag nog inte köpt vom, men nu köper jag till hundarna, och då får katterna också smaka ibland.

Var köper ni vom? Jag har aldrig sett det i någon affär. Vet att det finns att beställa, men det blir så krångligt och dyrt…
Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus
#2 Djuraffärer som säljer färskfoder har det ofta, då många färskfoder-märken har vom i sitt sortiment. Bland annat klass och nordic har fryst vom.

#1 Ja det bästa hade ju varit om det gick lika bra utan vom, så slipper man krångla med den. Jag tror jag skippar den i grönsaksblandningen. De kommer ju att fånga en massa möss så småningom också och på så sätt få i sig maginnehåll från dem.

Jag har gett osköljd vom till mina katter några gånger, de älskar det verkligen! Jag känner mig lite kluven däremot ur allergisynpunkt eftersom det är nötprotein.
Jipotimas och Nordic har vom på korv.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
#5 Vad ger du dina katter för kött om du utesluter nöt? Finns inte risken att de får järnbrist om de inte äter ngt rött kött?

Allt utom nöt och fisk, huvudsakligen kyckling och fläskkött. De får inälvsmat också och det är järnrikt, särskilt lever, så de får i sig tillräckliga mängder järn.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~