Annons:
Etikett02-hund
Läst 4519 ggr
Katti
12/7/10, 9:48 AM

Var äter era hundar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill inte ha slabbandet med maten inne, och dessutom behöver ju hundarna ha chansen att komma en bit ifrån varandra med sina godsaker. Så mina hundar äter ute. Detta har skatorna upptäckt!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Issm
12/7/10, 10:38 AM
#1

Om han har ben så får han ligga på en handduk och äta. Annars är det matskålen.

Men jag helbarfar inte ännu.

Bogart
12/7/10, 11:30 PM
#2

I början så utfodrade jag ute, men det tröttnade jag på. Detta eftersom jag antingen måste stå och hålla i kopplet, eller gå och stänga vår stora grind, och det kan jag bara göra om ingen ska ha någon bil.

Så jag utfodrar på en handduk nu, att bara utfodra i en skål är riskabelt även om jag den dagen bara ger något malet. Min hund gillar nämligen att ta stora tuggor som han sedan lägger bredvid skålen och sen äter… Handduken använder jag väldigt länge, och ja den blir ganska äcklig. Bara att slänga in i tvättmaskinen när den börjar bli alldeles för äcklig.

När jag utfodrade ute så märkte skatorna det också. En gång så ville inte min hund äta, och då tänkte jag att jag tar en sväng runt kvarteret, sen så får han försöka igen. Jag insåg ju att det var riskabelt att lämna maten, men jag gjorde det ändå… När jag kom tillbaka fem minuter senare så hade skatorna redan stulit maten.

Skatorna brukade också gilla att leta torrfoder som jag kastade ut i gräset förut när jag gav torrfoder. Så det var inte ovanligt att min hund och katt (som också älskade hundens torrfoder) gick runt och letade, och även några skator. Såg ganska kul ut. Tungan ute

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Heffipeffi
12/8/10, 12:01 AM
#3

Mina hundar får äta ute, såvida det inte är jättekallt.

chapp
12/8/10, 9:38 PM
#4

Min hund äter snyggt om jag klipper upp benen först. Om inte så släpar hon ut maten på vardagsrumsmattan, som råkar vara en ljus yllematta. Inte kul.

Allt slabbigt serveras i hundgården.

[Neko]
12/9/10, 12:33 AM
#5

Är det bara min hund som äter i soffan eller sängen? Tungan ute Skämt å sido, oftast äter han på golvet ur sin skål när jag finfördelat köttet tillräckligt, annars är han snabb som blixten med att rusa ut ur köket med en köttbit/ben i munnen och upp i soffan eller sängen. Har som tur är överkast över både säng och soffa, så det är bara att slänga det i tvätten när han hinner smita förbi mig med kött.

Bogart
12/9/10, 2:24 AM
#6

Fast enligt mig så försvinner ju halva poängen med att barfa om man ska dela upp allt eller nästan allt i småbitar till hunden. Att få tugga ordentligt kan göra underverk för en hund, på flera sätt. Det är ett jättebra sätt att berika hunden på, och dessutom så mår tänderna bra. Så svårt är det ju inte att lära hunden att hålla sig till en handduk när den äter? Fast i och för sig, afghaner är ju i en klass för sig, så där kanske man får hitta på något bättre… Tungan ute

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
Sugiyama
12/9/10, 3:11 PM
#7

Min äter på golvet i köket. Eftersom den ena äter v & h numera så håller hon sig i skålen. Den andra lyfter ur de köttiga benen och äter direkt på golvet som nogsamt städas efteråt av båda hundarna. Höll också på med handdukar förut men tyckte det blev äckligt.

BARFmycat
12/9/10, 9:30 PM
#8

Mina katter släpar alltid ut sina fläskben ut till hallmattan, de är hopplösa..Tungan ute

Allt annat äter du duktigt på sina angivna platser där de har plastunderlägg att slappa på, men jag tror de vill ha något strävt underlag att äta på åt benen. De lägger på klösbrädan ibland också!

Har funderat på att köpa en såndär konstgräsmatta åt dom att äta på, så kan man bara spola av den i duschen när den blir äcklig!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Heffipeffi
12/10/10, 1:17 PM
#9

#7 Får jag vara nyfiken att fråga varför du bytt till färskfoder?

[Neko]
12/11/10, 1:20 AM
#10

#6 yep, han är i en klass för sig ;)  finfördelat är det inte, men jag har helst inte så stora bitar att han frestas till att lägga det i soffan :P och han är snabb som sjutton springa iväg med tex kycklinglår, klubbor och allt som är i den storleken. Jag försöker vara med så att han lägger sig på golvet med det, men det är inte alltid man är snabb nog.

Upp till toppen
Annons: