Annons:
Etikett19-medlemspresenationer
Läst 5528 ggr
Mysan3
11/19/10, 4:18 PM

Presentation av Mysan3

Hej!

Jag är en tjej på snart 40-år, bor i hus med sambo, en kakadua och 4 katter, och en massa växter som är ett stort intresse.

Jag har börjat fundera mer och mer på vad katterna äter, vad det egentligen är i fodren och vad det är vi betalar för…. så upptäcker jag BARF!!! Har setat och lusläst allt jag hittat om detta nu i ett par veckor. Så nu får jag göra en liten presentation av mig och katterna här hemma - för efter att ha testat med diverse olika råa köttbitar så bara älskar de det. Ratar den vanliga kattmaten om det finns rå föda att tillgå!!!! Så även om jag har läst en massa så kommer jag säkert att ha en massa frågor till er då jag fortfarande känner mig osäker. Här kommer iallafall en liten presentation om katterna här i hemmet.

Neo - kom till oss i början september - då vägde han knappt 500 g -utsvulten och i väldigt dåligt skick blev han infångad / hittad på en lastbilsparkering. Men han repade sig snabbt när fick mat. Eftersom han är född ute så tog det ett tag innan han blev van med oss,  han är fortfarande skygg för människor. Men nu trivs han här och känner sig trygg med oss och de andra katterna.

Elwood och Jake - två Norska skogskatter, de är bröder födda i juni som kom hem till oss i mitten av oktober.

Dessa tre små busar ska jag börja BARFA.

Sedan så har vi gamlingen i gänget- Lillen - 10 år gamal perser katt. Han äter bara sina torrisar (RC) och inget annat vill han ha, så det får han fortsätta med. Han får äta det han vill.

Jaa, det var lite om mig och katterna. Jag ska försöka ordna lite bilder på katterna så småningom och lägga in.

Annons:
BARFmycat
11/19/10, 7:11 PM
#1

Välkommen till sajten!Glad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Bogart
11/19/10, 11:14 PM
#2

Välkommen! Lycka till med övergången till barf.

Kul att se någon som har en papegoja. Jag är själv sugen på att skaffa goja en vacker dag, och har försökt ta reda på lite om naturlig utfodring för fåglar, men tycker att det är väldigt svårt att förstå vad man ska ge. Jag inser ju att det är lite olika beroende på vilken art man har. Vad ger du din kakadua? Vet du om det finns bra information om naturlig utfodring? Eller är det så enkelt som att ge någon fröblandning och färsk mat (typ grönsaker)?

När man kollar lite på engelskspråkiga forum så är det ju väldigt vanligt med färdiga pellets, vilket jag tycker är riktigt tråkigt. Suck, varför ska torrfoder ta över hela djurfodermarknaden… Finns ju till och med torrfoder för apor! Riktigt tragiskt.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Mysan3
11/20/10, 1:44 PM
#3

Tack! Jag tror jag kommer att trivas här och kommer säkert att ha en massa frågor till er.

#2  -  Jag är inte så insatt i naturlig utfodring av gojjor. Steve ( som vårna kakadua heter - cacatua alba) äter det mesta. Förrut så utfodrade vi honom med fröblandningar för gojor- men han åt mest upp solrosfröerna och lät de nyttigare fröerna vara kvar. Solrosfröerna innehåller ju mest fett om man inte gror dem - och en burfågel behöver ju inte så mycket fett och energirik mat som utefåglarna. Efter många misslyckade försök - så har vi äntligen fått honom att äta blötlagda baljväxter. Mycket nyttigare!!! Men det krävdes enhel del tålamod innan det gick - för en hungrig kakadua har röstresurser!!! Sedan så får han frukt och grönskaker + en massa annat som vi äter får han smakbitar av. Han gillar det mesta.

Naturligt föda för gojjor  beror ju på vilken art det är - men det är  mycket frukt, fröer, nötter etc. Inte avokado då det är giftigt!!!

Ja, visst kan det vara så enkelt som en bra fröblandning + frukt etc.

Ja, va tråkigt med pellets - testade det en gång till Steve men det ville han inte alls ha…..

Har du tänkt dig någon speciell gojja? eller det kanske ligger långt i framtiden innan du ska skaffa någon…..hoppas att du blev lite klokare nu iallafall!!!

Bogart
11/21/10, 6:17 PM
#4

Tack för svaret, och nej, jag har inte tänk mig någon speciell än. Det ligger långt i framtiden, dessutom så har jag inte så mycket kunskap än.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Sugiyama
11/21/10, 9:05 PM
#5

Hej och välkommen! Själv har jag bara hundar men har haft katter, det var många år sedan och de åt bara Whiskas. Skulle jag skaffa katt igen skulle de självklart BARF:as

Mysan3
12/3/10, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu har jag äntligen tagit mig tid att redigera lite bilder på katternaSkrattande

Lillen ( perserkatten ) och hittekatten Neo.

Annons:
Mysan3
12/3/10, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Neo igen. Nyare bild på honom.

Mysan3
12/3/10, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jake och Elwood.

Upp till toppen
Annons: