Annons:
Etikett18-kommersiellt-foder
Läst 4704 ggr
sooliis
2010-11-16 22:16

Behöver lite information

Har en liten undran. Om man nu ska envisas med att köpa torrfoder i matvarubutikerna (har en bekant som inte anser att hon har råd med annat) är det någon utav alla sorter som är bättre än den andra eller är alla lika illa(om man nu får säga så)? Hon vägrar att ge mjukmat, har fösökt få henne att förstå att det är bättre. Även sagt till henne o gå hit o läsa. Verkar inte som att hon har gjort det än iaf. Tänkte att jag skulle fråga här med tanke på att ni verkar väldigt insatta i näringslära.

Tacksam för svar.

Annons:
Issm
2010-11-17 00:07
#1

Jag kan inte svara vilket som är bäst. Men jag antar att du redan påpekat för henne att köpa ett "dyrare bättre foder" oftast är billigare i längden?

AnneN
2010-11-17 02:11
#2

Ska hon nödvändigt köpa foder i vanlig matvaruaffär så be henne kolla efter ett foder med mycket kött i, helst att det står på första plats i innehållsförteckningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Silvestris
2010-11-17 11:01
#3

De minst dåliga torrfodren i livsmedelsaffärerna är PurinONE och Perfect Fit. Det är dock antagligen billigare att köpa de dåligaste som säljs i djuraffärerna. Samma kvalité men större förpackningar och därmed lägre kilopriser.

sooliis
2010-11-17 18:14
#4

# 1 Det har jag men hon köper inte det.

# 2 Tack!

#3 Tack för informationen. Har hört att Friskies är det sämsta och Mjau ett av de bättre sämre. Men var som sagt inte helt säker på hur det låg till. Men då vet jag att Purina ONE och Perfect Fit är de minst dåligaSkrattande Och att informationen om Mjaus torroder inte är helt korrekt då.

Vilket torroder i djuraffär är det du tänker på? Så kanske jag kan få henne dit och sen smyga på det bättre efter hand kanske Cool 

Ska försöka få henne att köpa detta foder då hon inte lyssnar på mig ang allt det andra. Är dock inte hoppfull att hon kommer att göra det men kan ju alltid försöka. Hon köper mycket riktigt de fodret som är billigast. Har försökt att informera om urinsten och allt annat som skadar. Men det är som att hon slår dövörat till varje gång. Hon pekar på katterna o säger att det är ingen fel på dem, mår ju hur bra som helst. Och att alla hennes tidigare katter blivit si o så gamla och fått samma foder.  Och då är det svårt att argumentera emot.

Bogart
2010-11-17 23:00
#5

Om hon köper det som är billigast så är det nog svårt att få henne att köpa de dyrare fodren i matbutiken, så som Perfect Fit. Dessutom så anser jag att de inte är något vidare de heller, speciellt inte för det priset. Perfect Fit innehåller majsgluten, risprotein och soja…

Jag skulle nog ha rekommenderat Mjaus och Icas torrfoder, då jag tycker att de är okej samtidigt som de har ett pris som din bekant kanske kan tänka sig att köpa. Nu var det ett tag sedan jag läste på påsen till Icas torrfoder, men jag vill minnas att det såg helt okej ut och var i stil med Mjau.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

sooliis
2010-11-17 23:57
#6

#5 Så enligt dig är Mjaus o Icas bättre än Perfect fit o Purina One? Nu blir jag förvirrad Obestämd

Annons:
Bogart
2010-11-18 01:21
#7

#6 Nja, inte nödvändigtvis, nackdelen med Mjau är ju att man faktiskt inte riktigt vet vad som döljer sig under ingredienser som "spannmål". Fast jag kan ju säga att jag hade valt Mjau eller Ica istället för Perfect Fit eller Purina ONE, men vilka som är bäst är egentligen svårt att säga. Inget av dem är ju egentligen särskilt bra…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

sooliis
2010-11-18 01:44
#8

#7 Ok, får jag fråga varför du skulle välja Mjau eller Ica´s framför PF och PO?

Jag är så dålig på sådant här och vill ha så mycket information som möjligt så jag kanske kan få henne att förstå.

Katti
2010-11-18 11:34
#9

ICAs torrfoder för hund innehåller socker…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Bogart
2010-11-18 15:58
#10

#8 För att med Mjau och Icas så behöver jag inte betala en förmögenhet för skiten. Flört

#9 Jaså? Jag har inte riktigt koll på det till hund, men jag vet att de har både en mjukare variant i stil med Frolic, och ett vanligt torrfoder. Att den mjukare skulle innehålla socker förvånar mig inte, men att det vanliga torrfodret skulle göra det förvånar mig…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Katti
2010-11-18 16:16
#11

Jag kommer inte ihåg vilken variant det var. Bara att jag blev vrålförbannad och mailade dem. Men fick inget svar så klart…

Trodde att jag hade en påse kvar, men stod utan mat till mina hundar. Detta var det enda som fanns att få tag på. Idag hade jag gjort ett helt annat val Skrattande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: