Försöker börja barfa katterna
Hej!
Att börja barfa katterna var inte det lättaste. Har läst och läst och har nu en ganska bra hum om hur det fungerar. Glad i hågen skickar jag maken till affären för att handla kycklinghjärta för det måste ju finnas där och jag tyckte det verka vara bra att börja med som smakprov för att se hur katterna reagerade. Men affären har inte hjärta, inga kycklingvingar som är okryddade.
Lever fanns och sen olika typer av muskelkött (människomat). Dåligt sortiment! Maken fick med ett par köttben av nöt till hundarna iallafall.
Köttben till frukost skulle det bli till hundarna, men fick för mig att lägga ner det till katterna på prov. Jag han säga att jag troligen inte får problem med barf. Katterna gnager och mumsar. Spinner högt i kör. Medans ena voffen ligger ledsen och ser på… väntar snällt på att katterna ska tröttna och lämna över godiset till honom. :-)
Om du går till en större Coop-butik har de både obehandlade kycklingvingar (Kronfågel), kycklinglever (fryst och färsk, Kronfågel), kycklinghjärtan (Kronfågel), grishjärtan (Scan), ungnötlever (Scan) och billig färsk kyckling (Coops egna, svensk).
Har de inte allt detta hemma kan de beställa hem.
Jag köper så gott som all min BARF på Coop Forum numera. Inte billigaste varianten kanske men helt OK genomsnittspris… och bekvämt eftersom vi handlar vår egen mat där.
Ja, jag misstänker att större butiker har större utbud. Vår affär är ganska liten. Vi är bil-lösa just nu och har lite svårt att ta oss någonstanns, men jag tror vi får bilen i nästa vecka. Då blir det till att åka till större butik.
Tack för tipset!

Jag handlar det mesta på Willys, utöver det så handlar jag en del också på Ica Maxi de få gånger jag är där (måste ta bussen eller bli körd). På Willys så finns kycklingvingar, höna, hela kycklingar (färska av eget märke, svensk, då och då extrapris), kycklinghjärta, kycklingmage och kycklinglever (lever finns både fryst och färsk). Finns även nötlever och grishjärta ibland, men det tycker jag är för dyrt. Helst så köper jag alla inävlor på Maxi, eftersom de har lever, hjärta och njure till bra priser.
Jag klarar mig utmärkt fastän jag inte har bil och körkort.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.