Annons:
Etikett15-problematik
Läst 3650 ggr
ManekiNeko
2010-10-13, 18:42

Inflammation i tarmen av älg?

Jag introducerade mina två missar på älg för en knapp vecka sedan, och fick problem ganska direkt efter. Jag kan inte tro att det kan bero på annat än köttet.

Luke spydde dagen efter upp ett helt lass osmält kött och har sedan dess haft kraftig diarré, eller snarare slem. :( Leia (vår andra misse) spydde inatt och fick efter det även hon diarré.

Jag har satt Luke på "svält" i nästan ett dygn och sedan i mirse även Leia. Men hon vill inte äta ändå så jag antar att hon inte mår 100 i magen.

Jag har köpt vet. foder intestinal nu som jag har gett lite av. Vi håller tummar och tår här hemma att det snart ska komma korvar i lådan, men jag är så jävla orolig. Ringde min vet. idag och väntar på att hon ska ringa upp så då kan jag ta detta problemet samtidigt. Lär väl kanske bli imorrn tidigast.

Kan det vara älgköttet? Har dom möjligtvis fått mask pga det?? Någon som kan hjälpa mig?

*desperat*

/Mvh Sarah

Annons:
ManekiNeko
2010-10-13, 18:53

Kan tillägga att dom fick en dagsportion vardera med muskelkött från älg, inget mer. Och Leias reaktion är ju flera dagar senare. Kan det bli så kraftig reaktion på mask? Vad annars kan det vara?

AnneN
2010-10-13, 23:13

Älgkött är väl ganska kraftigt och jag vet att det iallafall är vanligt att hundar kan bli dåliga i magen av just älg & renkött.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

BARFmycat
2010-10-14, 12:13

Har aldrig fått någon reaktion på mina katter av älgkött, men det är väl inte det skonsammaste köttet kanske då fläsk och lamm brukar vara det.

Det kan ju vara möjligt att de var lite oroliga i magen redan innan och älgköttet blev droppen som fick bägaren att rinna över.

Du skulle ju kunna prova att ge probiotika ett tag när du ger kött, vet inte direkt några sorter som är bra, det enda jag kan komma på såhär på rak arm är Stomax.

Någon som vet om koltabletter har samma effekt på djur som på människor?

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: