Annons:
Etikett03-katt
Läst 5834 ggr
LaSadie
9/17/10, 1:16 AM

grönt i kycklinglevern

Min katt som får kycklinglever ibland (and love it) får det lite uppdelat :) Hursomhelst, nu när jag just skar upp bitar så hittade jag nått grönt i levern, iiiuuuuck. Vad är det för nått?

Annons:
BARFmycat
9/17/10, 4:14 AM
#1

Om det gröna var liksom i köttet så låter det som att levern är dålig, jag har haft erfarenhet av gröna hjärtan iblandObestämd

Om det gröna är en egen del som tex går att pilla bort så vet jag inte vad det är, men kanske levrat blod eller något som blivit dåligt?

Min erfarenhet är iaf att grönt kött = dåligtTungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

LaSadie
9/17/10, 12:16 PM
#2

Hihi, jag skar bort det, det var en egen liten del så det rök. Antog att det inte var hundra men ville fråga iallafall Glad

JossanH
9/17/10, 12:48 PM
#3

Jag har också hittat små gröna delar i levern men här åker allt med till min iller. Vill han inte ha så slipper han men med tanke på att han äter kött som han själv gömt flera dagar tidigare så tror jag inte det är någon fara ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

BARFmycat
9/17/10, 1:19 PM
#4

Ja köttätare är ju rätt motståndskraftiga mot kött som sett sina bästa dagar..

Tänk bara på lejon som fäller sina byten och sedan går tillbaka och äter av samma byte flera dagar i rad (så länge de finns iaf), och då ligger det ändå framme under gassande sol hela dagarna, inget in i kylskåpet mellan måltiderna där inte!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Silvestris
9/17/10, 2:25 PM
#5

Skulle tro att det är gallblåsan du fått med. Inte farligt men brukar inte gillas av katter så pilla bort den.

HannaM
9/22/10, 12:35 AM
#6
Annons:
LaSadie
9/22/10, 12:42 AM
#7

Nått mer jag tänkte på är att levern är så mycket större än hjärtat… är det alltid så?

Linnea
9/22/10, 9:49 AM
#8

Ja levern är större än hjärtat.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: