Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 2518 ggr
Chanku
2010-07-02, 18:02

BARF-litteratur?

Några bra böcker om BARF (hund) som ni kan rekommendera?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Annons:
Elcyion
2010-07-02, 18:09

Jag vet att Jill på jipotimas har gett ut en som man kan köpa via hennes hemsida. Men jag vet inte om den är bra.

Medarbetare på jack russel terrier

Chanku
2010-07-02, 18:13

Det spelar förresten ingen roll om böckerna är på svenska eller engelska.

Tack för tipset, ska kolla upp Jipotimas bok.

Heffipeffi
2010-07-02, 19:00

Rekommenderar Jill Mellströms bok, som jag tror är den enda svenska boken.

Ian Billinghurst har skrivit tre böcker. De är på engelska, men ganska lätta att förstå.

Kymythy Shultze har skrivit två böcker (också på engelska), en för hund och en för katt.

Tom Lonsdale(eengelska) har också skrivit böcker. En tror jag man kan ladda ner från nätet, den andra kan man köpa i bokform. Han utfodrar ju lite annorlunda än de övriga. (inga grönsaker, mer kött)

Alla böckerna (utom Jills) kan köpas på bokus, men jag rekommenderar Jills bok och Kymythys. De är lättast att förstå sig på. Vill man fördjupa sig mer kan Billinghurst böcker vara ett senare inköp.

Chanku
2010-07-02, 19:47

Tack för tipsen! :)

Jag brukar beställa från adlibris, böckerna du nämnde finns där också :)

Heffipeffi
2010-07-02, 20:37

Ja, de finns säkert där också.

Silvestris
2010-07-03, 03:26

Jag har Mellströms bok och tycker "nja" om den. Skulle alla gånger rekommendera Lonsdale och Billinghurst före. Deras böcker är milsvida bättre.

Annons:
vallhund
2010-07-03, 07:26

Monica segal har skrivit en hel del böcker om hemlagad mat o hundnutrition, rekommenderas varmt.

http://www.monicasegal.com/

En bra mailinglista:

http://pets.groups.yahoo.com/group/K9Kitchen/

Samt:

http://uk.groups.yahoo.com/group/NordBARF/?yguid=290278770

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Chanku
2010-07-03, 12:12

#7 NordBARF är jag med på. Jag har inget emot att läsa på internet, men jag skulle vilja "komplettera" med nån bok :)

Chanku
2010-07-03, 23:03

Nu har jag beställt. Jag håller tummarna att de kommer snabbt och att de är bra. Blev att jag beställde dessa:

Tom Lonsdale - Work wonders: Feed your dog raw meaty bones

Kymythe Schultze - Natural nutrition for dogs and cats

(Förresten, vet ni om att man kan provläsa/tjuvkika i en del böcker på amazon.com? Helt suveränt ifall man funderar över hur böckerna är skrivna o så.)

Sugiyama
2010-07-03, 23:06

Jag skulle satsa på Lonesdale. Billinghurst är förlegad och Mellströms bygger på hans bok. Jag har läst at tBillinhurst själv erkänner att det är för stor procent ben i hans rekomendationer och sen det här med grönsaksmixen som är nödvändig enligt honom.

Chanku
2010-07-06, 22:58

#10 Som sagt, blev en av Lonsdale-böckerna :) Var har du förresten läst Billinghurst "bekännelse"?

Upp till toppen
Annons: